Strålande - underbara jul?

Är det något jag inte gillar, är det dagar som skrattar mig rakt upp i annsiktet. Att göra mig förvirrad med att först göra mig arg, sen göra mig glad, sen göra mig irreterad, sen göra mig grymt upprörd/ledsen/tom, göra mig helt matt, för att sedan låta mig bli trött.

Min onsdag började med hosta 06.30 på morgonen. Jävligt irreterande då min väckerklocka stod ställd på 08,00. Ve och fasa. Hostade lite för att sedan somna.
När jag hade masat mig till skolan med Maja visade det sig att våran svenska lektion bara skulle vara i 5 min. Vilket kändes jävligt ovärt då man hade släpat sig upp på morgonen. Både arga och glada begav vi oss till Johans nya lägenhet. Den är i och för sig majas nya lägenhet oxå, men vi säger Johans endå.
Där introducerade Maja mig för Nintendo Wii som är bra. Nytt och helt rätt i tiden. Jag var dóck ingen stjärna på det. Men jag gjorde mitt bästa. När vi började bli anfådda och svettiga bytte vi aktivitet.
High Chaparall - Miss nude amerika.
Mycket underhållande.
När det började att dra ihop sig mot fysiken fick vi lov att disskutera hur vi skulle göra. Efter mycket om och men enades vi om att det var lika bra att åka till Fysiken. När vi kommer dit ekar klassrummet och vi inser att något inte stämmer. Kikar in i matsalen där våra pojkar sitter och flinar åt oss. Självkalrt hade de redan haft fysik tidigare under dagen och där fick vi en fin frånvaro trots att vi var där. Klurigt med skola.
Maja föste ned mig i fotolabbet för att hon skulle kopiera en bild.
Jahapp sa jag och slog mig till rätta där jag kunde spana på anders.
Maja blev klar och vi åkte hem. Desperate Hpusewives stod på schemat.
Men till min väldigt stora besvikelse hade inte vi någon DVD. Inget skulle få förstöra mitt humör, så jag bar in min dvd till tv rummet, allt för att få se på våra tanter.
När jag ska lägga i skivan är fodralet tomt.
För er som inte redan har listat ut vart den är kan jag berätta för er att den låg kvar i dvd-spelaren när pappa lämnade tillbaka den (fråga inte mig varför han inte tittade först, för jag vågar inte fråga honom, för han kommer att säga att jag får skylla mig själv som lämnade kvar dvd skivan i dvdn.).
Borta, gone. Forever.
Det var vid den tidpunkten jag hade börjat tröttna på att ha onsdag.
Maja tröttnade nog oxå på att ha onsdag då det givck upp för henne att hon måste jobba på juldagsnatten.
stackars tös.

Nåja, för att förbättra våran närvaro så tog vi min racer-bil till skolan. Fotografisk bild.
Redovisningen gick kast, och som vanligt var mina bilder tråkigast och sämst av alla. Väldigt upplyftande. Precis vad jag behövde.
Min otursamma dag kunde inte sluta där. Men som grädden på moset var min film ljusskadat.
Jag ångrar att jag valde fotografisk bild. Varför kunde jag inte ha valt något okreativt som - aktiekunskap.
Hade kanske lyckats bli rik på kuppen oxå.

Nu är jag trött på onsdag, vill ha torsdag för att få ett väl efterlängtat jullov.
Ett Jullov som ska börja med en Lunch på tzatsiki. ja de ä bra.
För övrigt  hoppas jag på att helgen inte kommer att bli en besvikelse.
Men det är väll dumt att hoppas för mycket, det är ju trots allt jullafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0