Titta! Där är han!

Min valborg var faktiskt väldigt bra. Jag chillade runt på dagen, tog kort på kaninburarna som jag ska försöka sälja på bloket för massor av pengar i hopp om att kunna köpa mig ett par nya jeans. När det var över så chillade jag runt, tittade runt. Plattade håret med ett lyckat resultat och efter ett tag som kom Tammy instaplandes med en väldigt tung väska. Om jag säger såhär; Hon hade mått bätr epå måndagen om väskan hade varit lättare från början, för jag kan lova att hon gick hem med en ovanligt lätt väska.
Hemma hos Simon var det väldigt trevligt, och lite spännande att se hur alla beter sig när dom är fulla. Dom betedde sig inte så annorlunda, var lite mer lfummiga än vanligt bara, så så spännande var det kanske inte trots allt. Jag hittade ett fint korsord som jag kämpade på med ( med lite Star-help från Korsorddrottningen maja). Men när Majas pojkvän klagade över att man inte får lösa korsord på fest ( vem har kommit på det?!) så slutade hon och det gick genast mycket sämre för mig. Attans tänkte jag och gick hem. nejdå, men det var nästan så. men hemkom jag tillsist.

Bara 5 timmar senare var det dags att vakna. Käkade en halvdålig frukost och körde mot Uppsala. i rondellen om 70 m, tag andra avfarten. Jahapp. Det gick bra, synd bara att jag hade knappat in fel adress till danne. När jag väl hade kommitf ram till Danne mötte jag en man som var helt okänd för mig i deras lägenhet. Men han var inte så farlig. Det var bara den urspurngliga ögare - Lars. Lars frågade artigt om jag ville ha frukost med jag sprang bara direkt in till Danne. Alla älskar att tortera sina Bakfulla pojkvänner med pussar ( på kinden, för att undvika spritdoften). Jag somnade, och några timmar sneare, kanske 2, så var det dags att börja vårda pojken. Han fann sig inte så snabbt på fötterna, så jag mötte persikan. Och det blåste i Uppsala. Det blåste väldigt mycket. Det blåste mer än när jag och emma räddade varandra med rep på långfärdsskridskor på runn i 1an. SÅ mycket blåste det.
Vi köpte pizza ( efter att ha gått runt till 100 st utagningsapparater, men alla var stängda), traskade hem till danne. Danne valkande till lite när han fick mat i sig. Jag och Linnea övade på Mike speedway Usa, och vi var kungar. Bokade Bio biljett och sedan när Linnea skulle iväg så gick jag och danne med henne. Det blev en trevlig promenad runt Uppsala stad som har kommit in i våren. Och även lite letade efter Baknomater som var öppna. Men IKKE! Till kvällsmat blev det en Hollywood meny på Bion. Vi mötte upp Liinnea och Per för att se - Ice Age 2. Och ni som säger att den är dålig förstår jag mig inte på. Den var bra. Jag skrattade mycket. Jag och Linnea hördes mest inne i Biosalongen ( som för övrigt var från 50 talet och var nedsrkäpad). Efter bion blev det en behaglig promenad med till Danne.

På morgonenn så vaknad evi väldigt tidigt. För det var dagen D, Dagen då Gurra kommer hem. Så vid 8.30 plockade vi upp linnea vi en busshållsplats (som hon inte visste fanns) och började färden mot arlanda. Mycket trafik och ingen stereo, så det blev allsång. Synd bara att ingen av osskunde någon någon låttext typ. Men det var trevligt. Vi ställde oss på en dyr parkering ( 60 kronor timmen, dom vet verkligen hur man tar betalt på arlanda.). Och när vi kom in på Terminal 5 så träffade vi Gurras relatives.
Eftersom gurra skulle vara lite lustig så drog han ut på sin hemkomst, så istället så stog jag och Linnea och var glada över paret som hade kommit hem med ett barn som dom hade adopterat. Det var glädje på hög nivå. När vi hade tröttnat på det så roade vi oss med att säga - Titta där är gurra! När det egentligen var gammlingar i rullstol, eller negrer i Kostym. Tä'nk vad trevligt vi hade där. Sen så kom Gurra och det roliga var över. Nu har plågan börjat igen. Danne fick en käftsmäll, jag en kram, och linnea en lite längre kram. Men det var kul att se han igen. så nu kan jag undvika honom i 7 månader till. Det känns bra. När parkeringstiden började sina så begav vi oss tillbaka till bilen, och körde hemmåt mot uppsala. Oj, jag kallar uppsala hemmåt? Det var knas. Danne Körde till skolan, jag och linnea tog en bra behaglig promenad från dannes skola hem till danne där vi käkade Findus. Gash vad det är gott! Resten av dagen är väll inte värt att prata så mycket om. Det var väll mest Plugg, McGayer och mys. Men sånt gillar jag.
Och nu sitter jag här i falun och känner ensamheten kommer krypandes. Det är ju inet så kul, nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0