Time to remember

Wow. Lördag igen! Ut ut ut.
Behöver man säga så mycket mer?

Igår var väll skolan precis som den brukar vara en vanlig fredag. Vi hade religion. Väldigt rolig lektion, eftersom vi såg på film om Judendommen. Filmen handlade om judendommes seder osv, och han som berättade om dom var en grabb i min ålder. Han var lillgammal och hade stora fula glasögon. Som dom flesta kanske vet så är alla filmer man ser i skolan väldigt gammla, kanske därför hans glasögon.
Men jag roade mig glatt åt filmens alla häjdpunkter, lärde mig lite nya snapsvisor tills ikväll osv. Emma roade sig med att slicka på Albins nycklar. Så nu kommer han att bli sjuk.

Sen så hängde vi i cafeterian som vanligt. Jag har blivit en riktig cafeteriahängare, maja med. Emma har inte riktigt komma dit än. Det är kanske tur för Emma, för att Maja's och mina pengar har börjat komma i ruljans efter att vi har börjat hänga där. Mest Maja's faktiskt, för hon handlar för minst 20 kronor om dagen.
Sedan hade vi fysik. Det gick väldigt väldigt bra. Jag, Maja och Karl hamnade längst bak i klassrummet och löste uppgifter på löpande band. Det har nog aldrig hänt mig förut på en fysiklektion.
Vi mötte upp Emma vis skåpen, Albin var där och fick grillas lite eftersom han hade tappat bort emmas Skåp och Pacnyckel. Men som tur var hittade han dom igen och vi blev vänner. Fast sen så blev han lite kinkig när  han fick reda på att alkis emma som är jätte förkyld hade slickat lite nyckel på religionen. Men det är väll sånt alkisar gör? På tal om det så börjar emma att bli lite bättre med sina vanor. Hon är inte alls så full som hon brukar vara, nu ramlar hon inte ens på cykeln. Så det är stora framgångar för henne.
När emma sedan hade slutat så skulle jag och Maja ha matte lektion. wee. Jätte tråkigt var det. Och Matten som annars har gått så bra gick ju faktiskt inte alls bra.

Efter skolan så promenerade jag och Maja hem. Maja hem till sig, och Jag hem till mig, nej. Hem till Linnea. Jag och Linnea umgicks som vi brukar göra. Med andra ord, låg och tog varandra på brösten, och snackade om sjuka saker. Vi kom på den geniala idén att vi ska börja filma oss själva när vi umgås. Sen så tar hon med bandet till Thailand och kan ligg aoch skratta, och jag kan ligga hemma och skratta. 

Sen skildes våra vägar åt. Jag ägnde kvällen åt att slappa och kolla på Sjätte sinnet. Somnade ganska tidigt. det var en lugn och skön kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0