Konsten att bli portad från Etage

En händelserik lördagsnatt på etage. Helt klart. Pernilla hade mumlat på facebook om att hon hade tänkt se till att hon blev portad från etage innan hon tog sitt pick och pack och flyttade till Nordirland. Planerna var dom att hon skulle dansa på bardisken ( för det hade dom minsann gjort på Pluto). Lördagen kom och den stora frågan var - skulle pernilla först och främst slösa sin sista lördag i sverige med att gå på Etage av alla ställen? Om hon mot all förmodan hade bestämt sig för att göra det, skulle hon våga försöka ta sig upp på bardisken? Om hon nu lyckades ta sig upp på bardisken, skulle hon då kuna vara så stabil att hon började dansa? Skulle hon bli portad från etage genom en liten bardansdisk och "sluta på topp" som man så fint brukar säga? Ja, Ja, Ja och ja.
Lördag kväll 23.56 möter jag och Linnea en full och glad Pernilla i Etage kön. Hon hade storslagna planer på att faktiskt genomföra sin bardiskdans-kupp. Vi kom in på etage, 300 jävla kronor för att det var någon B-kändis som visst varit instängt i Bb huset i 3 dagar hade bestämt sig för att åka på Tour. Inget kunde stoppa oss. Det var helt enkelt bara att betala in sig. Pernilla började få liet kalla fötter, men då påpekade jag och Linnea att det INTE var B-kändisen vi hade betalat för att se, utan våra 300 kronor blev betalda enbart för att det hade utlovats bardiskdans. Pernilla vågade väll just nu inte göra så mycket annat än att ge sigpå ett första försök att inta bardisken. Hon väljer den runda baren, men när hon kommer fram tvekar hon, on inser att hon kommer faktiskt inte kunna stå upprätt på den baren. Istället väljer hon att köpa en shot. Vilken sort vet jag inte, jag stodmest och var bitter över att jag hade betalat 300 kornor för att se pernilla köpa en shot. Pernilla kom tillbaka, lite fullare och sjöng " När jag är fuller då är jag stark när jag är stark är jag modig, varenda bar tar jag med en spark så den blir hmm ehm, den trasig och blodig? ( nej hon sjöng något fyndigare än trasig och blodig men jag kommer inte ihåg vad det var nu för stunden), sen gick hon in mot det lilla dansgolvet och traskade med bestämda steg mot baren. Honbörjade försöka ta sig upp, men efter någon jubelidiot hade sullat ut Tequila över hela bardisken så blev hon blöt och tappade fokus. Men bara några sekunder senare hörde vi en Håkan Hellström låt ljuda ur högtalarna och innan vi visste ordet av det hade Pernilla på något vänster tagit sig upp på bardisken och börjat dansa omkring. Eftersom de flesta personer i falun är sådär typiskt svenska och stela så glodde alla bara på henne och det tog inte lång tid innan vakterna kom, Lyfte ned pernilla från bardisken, slängde ut henne och berättade att hon var portad. Pernilla bara log och sa - Mhaan Shlaa shhluutha phå thopp!! Sen trasakde hon leende mot nattbussen och åkte hem.
En mycket lyckad kväll.

Kommentarer
Postat av: linnea

haha fy fan vilket roligt inlägg gumman! är det helt sanning? då avgudar jag här med pernilla också! puss

2007-08-31 @ 10:24:56
Postat av: Pernilla

hahahahaha, där här hade jag inte läst förrän nu :) och jag måste erkänna att mina minnen från händelsen är en aning vaga ;)

2007-11-17 @ 23:54:38
URL: http://chibichibimoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0