För jag gillar att glänsa

Linnea är ingen talare men... endå lyckades hon hålla ett väldigt långt och fint tal för mig igår, när vi ganska sent på kvällen hade bestämt ossd för att det faktiskt skulle bli En, bara EN cider på krogen. Jag som hade varit depprimerad hela dagen började att lysa bestämde mig för att det skulle faktiskt kunna bli en kul grej.
En deo ( Aloe vera Rexona ) och X-antal fryspåsar senare så stod vi i mitt badrum och la make up'en för kvällen. Det klunkades Bacardi och jag hade sån tur att Linnea hade en Aqua Tini som jag glatt kunde hälla i mig. Snygga och sexiga så började vi att posa. Det finns ju lite olika uppfattningar om hur bra dom korten blev, men det var roligt. Det dånade Justin från mina högtalar " Det gör inget om jag spräcker dom nu, för jag ska iaf inte ha med dom till Dublin". När man har förfestat och sminkat sig till Justin så blir man helt klart sugen på att dansa till just Justin ( vilket vi faktiskt INTE fick göra på kvällen) så vi bestämde då vid den studen att det faktiskt inte blir rådhusgården utan det blir Etage, på gott och ont.
Jag tyckte in att det räckte med 2 stycken cider/alkoläsk eller vad man nu ska kalla de, så vi kilade ned i våran underbara källare och började undersöka spritutbudet ( tro mig, det är faktiskt ganska stort). Vi bestämde oss för en flaska mousserande Jordgubbsvin, mamma hade trots allt sagt till mig att jag skulle få det som var över från min student. Med noll i dåligt samvete så slog vi oss ned i köket och talen började. Linnea improviserade och flaxade runt med armarna ( kort kommer inom en mycket snar framtid)och jag hade högläsning utav sms. Skickade och inkomna. När vi hade spräckt våran tidplaneirng med 10 minuter så kom vi äntligen iväg på cyklar. Linnea och jag har startat en ny tradition som innebär supa m.m på en bänk intill tisken innan vi går på krogen. Så blev det även igår kväll.Slutligen så åkte vi till Etage.

När vi kommer dit så träffar vi Per, Come On killen och Oskar vid ingången. Ja men så bra tyckte vi och delade hiss med dom upp till etage. Musiken var inge vidare så vi tänkte vänta in det bättre låtarna. Oskar Pimpade oss till baren och vi köpte diverse alkoholhaltiga drycker. Nice. Satt och ute på balkongen och babblade på. Jag och Linnea skulle in och dansa, till våran stora besvikelse så är det fortfarande dåliga musik. Vi går och önskar, men mr DJ upplyste oss dom om att det faktiskt är Trance kväll. Skit oxå. Så vi gick på toaletten. Det gick inte snabbt på toalettkön. Men efter ett tag så kommer en tjej ( nämner inga namn) och en kille ut från toaletten. Hmm misstänksamt. Det roligaste var nog att nästa gång jag gick på toaletten så tog det oxå lång tid i kön, sen kom samma kille ut igen från tjejtoan, fast han hade bytt ut tjejen till en annan tjej. Kvällen fortskred och jag bestämde mig för att om jag ska dansa till Trance så måste jag ha mer alkohol i kroppen. Jag behöver mitt kort ( en ny dålig vana jag har lagt till med, chippa kortet på krogen är aldrig bra). Men som tur var hann jag aldrig göra det, för Linnea träffade en gammal klasskompis som väldigt gärna ville bjuda oss i baren. Linnea siktade in sig på vatten och jag på cider. Istället slutade det med Två flaskor Champange, vilket jag tyckte kändes väldigt överdrivet men man tackar väll inte nej? Bjudningarna höll i sig hela kvällen så mitt kort klarade sig utan större problem. Tack gode gud.

Mitt kort klarade sig även ifrån donken. Vad som hände utanför donken är jag faktiskt inte helt säker på ( hur kunde det gå så långt). Har dock svaga minnen från att en helt okänd kille försökte prata med mig när jag pratade i telefonen. En helt okänd kille satt mitt emot mig och upprepade allt jag sa nä jag pratade i telefonen ( han hade även en longbord på bordet och han fick sig en fyn avhyvling från mig för att jag tyckte han var dryg), oskar bjöd mig på en hamburgare som jag sa att han skulle spara tills jag pratat klart ( den hamburgaren glömde jag helt bort och jag misstänker att oskar åt upp den). Jag la på och sedan började en mycket jobbig färd hemmåt. Färden blev dock mycket bättre efter att jag hade cyklat in i ett buskage och legat där ett tag och funderat över mitt liv. I källviken så bestämde vi oss för att bada. Det är en mycket bra idé. Linnea, jag & Oskar trampade oss till Linneas båt där vi sedan badade. Det var en väldigt konstig grej att göra.
Jag lämnade av dom två för att sedan bege mig till sängen och sova. Möttes av mamma i dörren som tyckte att jag såg förfärlig ut ( ja men konstigt, jag är inte jätte packad och har badat precis) och hon berättade för mig att jag måste börja vända tillbaka dygnet. Som om inte jag visste det? Nej.
Somnade och sov gott. That's It!

Kommentarer
Postat av: Em

apropå come on killen så var han på samma midsommar firande som mej på midsommaraftonen, ha det var lite random.

2007-07-02 @ 12:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0