Martyrmorgonen

Att behöva ta bussen till skolan när man har planerat att ta bilen och att man glömmer sin mp3 spelare när man springer till bussen, kan få varenda tonåring upprörd. Det hände mig imorrse och jag var inte glad. Eftersom det var tisdag så började jag dagen med att sova lite för länge. Det kan även bero på att jag var så uppe i varv igår och skickade spännande sms med Erika. Eller att jag påbörjade att läsa Harry Potter boken igen. Men sent somnade jag och för länge sov jag. Blen fick jag inte ta för den skulle pappa leka med. Så jätte ful i jympa kläder och ca 100 påsar med olika grejer i fick jag lov att springa till bussen i för stora skor. När jag skulle lugna ned mig och ta fram min Mp3 spelare som jag var säker på skulle ligga i min väska så fanns den inte där. Oj vad nära tårarna jag var då.

Morgonen blev ju inte bättre av att vi hade A&M. de som skulle ha passen hade väll inte direkt någon taktkänsla. det fungerade helt enkelt inte och det blev för mycket för mig. När det andra passet satt igång. När ja kände hur tråkigheten kom över mig så slog jag med mig ned, upppgiven på en madrass. Tacka vet jag mitt och Emmas pass, det var bäst. Bäst hittills åtminstone.

Tammy tycker inte alls jag att jag behöver lära mig att bete mig som folk. Fast det beror nog på att hon oxå har samma problem för mig. Att ta små risker hela tiden som gör livet mer spännande. Det kanske är ett karaktärsdrag för dom som är födde i tvillinges tecken? Det kan faktiskt vara så. Vi tvillingar ska ju faktiskt vara lite lekfulla, så vi lär väll leva upp till det. Med råge. haha.

Något som jag kan glädje mig över är att Albin har hittat hem från Norge. Jag hade tänkt lassa över alla mina bekymmer på honom så att jag slapp dom. Men ikke sa nikke, för han skulle vara hemma en kort liten vecka och sedan flytta till Oslo. Igen! Men om jag har tur så hinner jag träffa han en liten stund innan jag åker på studentkryssning och han flyttar till Oslo. Varför ska alla mina pojkar som gärna lyssnar på mina klagomål från kläder till killar flytta till Oslo. Det verkar ju inte bättre än att jag ska få spendera en förmögenhet på att åka till Oslo på mina lediga dagar och hälsa på Erks och Albin. Undra vem nästa blir som bestämmer sig för att lämna mig i Falun?
Förhoppningsvis hinner jag lämna Falun för Dublin innan.

Nu sitter jag här i emmas Gko,sal när hon har lektion. Det blir mindre roligt för varje gång. Tråkigt men sant. Internet är inte roltigt nu för tiden. Vad gjorde jag förut på internet? Jag tycker inte ens om meningslösa Onlinespel längre. Jag kanske börjar bli stor nu och måste börja göra något vettigt med min tid istället för att hänga vid datorn. Tråkigt, men så sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0