Utmaningen

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv.
Den som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin dagbok och samtidigt ange
reglerna för spelet. Slutligen väljer den personen fem nya personer och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras gästbok för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen dagbok för mer information.

Mina 6 sanningar

1.    Jag och Sängkläder. För några år sedan var jag sjukligt besatt av sängkläder. Jag bytte sängkläder en gång i veckan och om det ville sig riktigt illa och jag inte hade sängkläder som matchade varandra snyggt så började jag att grina. Stackars mamma fick då komma till mina räddning och leta igenom sin gaderob efter sängkläder som skulle kunna matcha. Jag har fortfarande ett kosntigt förhållande till mina sängkläder. Men det har lugnat ned sig lite. Nu har det gått mer än ett år sedan jag införskaffade mig nya sängkläder, sist så lyckades jag lägga ut 1000 kronor för att jag ville ha matchande sängkläder, denna gång var det väldigt viktigt att det var satin. Nu för tiden så köper jag varken nya sängkläder eller gråter om dom inte skulle matcha eller byter sängkläder en gån gi veckan. Fast  jag älskar fortfarande att krypa ned i en säng när man är nyduschad, nyrakade ben och sedan rena sängkläder. Jag kan ligga och gnida mig mot dom i timmar innan jag går och lägger mig.

2.    Att börja sms med att skriva Haha. Jag vet inte när det började, men jag insåg det idag när jag satt och skickade massor av sms. Nästan varje sms jag skriver börjar med Haha. Det är otroligt tråkigt och enformigt kan jag lova er, men jag har ingen annan bättre början på ett svarssms.

3.    Jag kan inte skala kokta potatisar bra vid min ålder av 19 år. Jag tycker det är skitsvårt. Man sticker ned gaffeln i potatisen, om man har tur så går den inte sönder, men det är som sagt bara om man har tur. Men iaf, när man väl har fått upp potatisen på gaffeln så ska man lyckas få hål på skalet med kniven. ibland lyckas man med några slag med kvinven och har man lyckats med det utan att potatisen inte har gått sönder, kom ihåg, det är bara tur om potatisen inte går sönder, så måste man börja med att skala potatisen. Av någon anledning så bränner jag mig alltid på mina fingrar eller så har jag sönder potatisen. När potatisen väl är skalad så har jag problem, för jag vet inte vart jag ska lägga skalet om det finns någon tallrik bredvid. Jag är helt enkelt ingen männsiak som ska äta potatis som är kokt med skalet på. tacka vet jag mormor som alltid skalar potatisarna innan hon kokar dom.

4.    Mitt förhållande till grönsaker är inte det bästa. Det har tagit mig flera år att börja tycka om grönsaker. Nu är grönsaker helt okey men bara under vissa former. Om man ska äta sallad så måste den bestå av Sallat, tomat, gurka & Rödlök. Annars är det inte sådär supergott. Helst av allt ska det finnas fetaost i salladen. Broccoli kan jag bara äta med smält ostsås i en färdiglagad findusmåltid, eller hackad och nedrörd i en omelett. Wookade grönsaker och paprika har jag fortfarande svårt för. Någon gång kommer jag lära mig det med.

5.    Jag är jätte dålig på att säga nej. Ibland är jag dock envis som en get, men när det kommer till mina kompisar om vad vi ska göra och inte göra så är det bara att tjata tillräckligt länge tills jag säger ja. För vid en viss punkt så får man nästan alltid ett ja av mig, om det inte är något som jag absolut INTE vill göra.  Så det är bara tjata på vänner, så säger jag ja tillsist.

6.    Jag har en magic 8-ball. Min bror blev så trött på min beslutsångest så förra julen så fick jag den i julklapp. Jag vet inte vad jag skulle göra utan den bollen. Inte för att den är särskilt trovärdig men den hjälper mig med små och stora beslut. Om det är en utekväll på gång så händer det väldigt ofta att jag måste fråga min magic 8-ball om jag kan ha på mig vissa kläder. Jag kan även underhålla mig med den i en hel timme. Så då sitter jag där i min säng och ställer massa dumma frågor tills jag tröttnar.


Förlåt för dessa 6 tråkiga sanningar. Men dom är iaf sanna.
nu utmanar jag
Tammy - http://Tammy.blogg.se
Emmahttp://www.emar.tjejsajten.se
Linnea Palm - http://Linneayeah.blogg.se
Erika - http://irika.blogg.se
Lovisa - http://loisan.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0