I will do my best

Fanimej, nu har det gått 3 dagar sen jag började med ett litet projekt. Jag hade räknat med att något skulle hända på den 3e dagen, men ikke. Det känns ju faktiskt lite snopet. Idag har jag varit riktigt duktig måste jag säga. Jag har städat ur största delen av min gaderob ( mina gröna brallor är fortfarande spårlöst försvunna). Jag har städat ur min träningsklädslåda och jag har tvättat mina gamla gymnastikdräkter ( dom luktade unket) och sen så har jag kört igång en tvättmaskin. jag har, hör och häpna - kokat potatis. Lyckades jag? nej, inte helt fullt ut. jag hatar potatis.

och för er som inte vet om det har jag börjat på ett nytt jobb. Jag ska prova på det glamorösa jobbet som telefonförsäljare. Min uppgift är att ragga upp kunder som har varit telia kunder som jag vill ha tillbaka till telia. Det kan ju inte vara sådär jätte avancerat. Fast lite avancerat lär det vara, annars skulle vi inte ha behövt 2 dagars utbildning. En ganska bra utbildning som lär en tala och välja rätt ord. Tack! Det behöver jag verkligen.  Imorgon ska det raggas kunder till Telia.

Annars så har det inte hännt så väldans mycket i mitt liv. Jag har fått ett samtal från skånebiografen som undrade att om jag hade bokat biljetter. Men han insåg ganska snabbt att han hade ringt fel eftersom jag inte pratade skånska. Det gjorde däremot han så jag hörde knappt vad han sa. Förhoppningsvis kommer jag lära mig att förstå skånska snart.. annars kan jag stöta på lite problem i mitt framtida jobb. Ursäka vad sa du? Kan du säga det där igen? och så tar vi det en gång till utan gröt i halsen tack. Har du hört talas om rikssvenska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0