Ett jobb i Sälen

Sådär ja, nu är funderingarna angående min vinter över. För 30 minuter sedan stod det klart att jag hade en heltidstjänst som väntade mig uppe i sälen. Det hela började i fredags när jag på fyllan sökte jobb av Jonas. Jätte bra grej att söka jobb på fyllan tyckte han. inte. men jag lovade att slå han en signal på måndagen för att bevisa att jag verkligen ville ha jobb och att det inte var en fylle grej. sagt och gjort. Jag ringde Jonas och babblade på lite. Han skulle höra av sig senare i veckan då han kikat hur det såg ut uppe i Sälen och om han behövde någon överhuvudtaget. 1 Timme senare ringer min mobil och det är en Maria från sälen som frågar om jag är intrsserad av ett jobb. Självklart var jag det, för vid det här laget hade jag verkligen bestämt mig för att dra till sälen om jag fick ett jobb. Maria sa att hon hade en kollega i Falun som jag kunde träffa på arbetsintervju. Hon berättar vem det är och det var ju självklart Jonas.  3 timmar senare sitter jag på arbetsintervju med Jonas. Helt klart den mest avslappnande arbetsintervjun jag har varit med om. Jag vet inte om det var för min söta klänning jag hade på fredags, för att jag är gammal gymnast eller för att jag gjorde bra ifrån mig på arbetsintervjun, men jobb fick jag på en gång. Nu är min vinter säkrad. Det kommer gå så lätt, dom fixar boende och jag kommer få äta resturangmat varje dag. Suveränt.


image104

Kommentarer
Postat av: Lenny

Fan va fett!Nær drar du dit?

2007-10-22 @ 18:59:32
Postat av: Em

Bra malin!! :-)

2007-10-23 @ 08:43:32
Postat av: Em

Bra malin!! :-)

2007-10-23 @ 08:43:39
Postat av: Erika

Härligt jobbat vännen!

2007-10-23 @ 10:08:26
Postat av: Pär

haha mys då jobbar vi på samma fjäll :P

2007-10-24 @ 11:37:50
URL: http://lillpaer.blogg.se
Postat av: Sandra

Grattis tjejen!! :) Vad skönt för dig å ha nå å se framemot! hur länge blir du däruppe då?

2007-10-24 @ 21:19:32
URL: http://sandra1986.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0