There's poetry in a pint of Guinnes

Guinnes ar ghelt klart den godaste olen jag har druckit, men eftersom jag inte tycker om ol kan jag ju int direkt papeka att det ar sadar supergott.
Efter nagra dagar kan jag beratta lite for er om Dublin. Pubarna hittar man inte alls sa latt som man kan tro. Vart gommer sig dessa 200 pubar? Jag forstar inte alls var dom ar.
Det enda regnet vi har fatt pa oss var nagra droppar dugg pavag till krogen i lordags. Det ar as roligt att festa har, men att man ska fa mycket dricka for pengarna vet jag inte alls om jag kan halla med om. Jag vill inte ens avsloja for er hur mycket pengar det gar at pa en utekvall ( och da har jag blivit bjuden for mer an vad jag kopt for...). Killsmaken har redan hunnit borja att andras. Man kan inte vara lika krasen har, men jag har fortfarande stt en kille som ar skit snygg. Han skulle till och med vara as snygg i sverige och da ar han snygg. Sa nu maste jag springa forbi Topman praktiskt taget varje dag for att kika om han jobbar. Jag kanske borde prata med han nasta gang jag srpingre forbi haha. Men han har antaglign flickvan. Gay ar han da inte!
Maten har ar hemsk. Jag lovar er, det fungerar helt enkelt inte. Nar du gar pa stan sa kanner du lukten av all mat. Det luktar enbart friterat, fett och socker. Och det finns ju faktiskt stora manniskor har....
En annan sak som ar konstigt med det har landet ar att de flesta kladerna ar for sma over tuttarna men alla Bh:ar ar enorma!! Hur gar dte ihop??? Jag vet inte.
Men trots att maten ar acklig sa gillar jag att det hander saker i staden. Igar var det sondag och nar jag ocg Linnea var ut och promenerade sa var det full fart pa alla uteserberingar och pubar (ja vi hittade nagra). Det ar nice. Nej vi drack inte ( trots att vi svenskar tydligen dricker kopiosa mangder).

Idag avr vi pa guinnes och turistade. Vi tog massa fula kort idag, det var roligt. Eftersom vi har gatt minst 1 mil om dagen sen vikom hit sa var vivaldigt trotta nr vikom hem fran guinnes. Vi lagade mat och jag hatade idioterna som har stulit min vitloksost fran kylskapet. Sen satt viisangen och tog det lugnt. Mycket skont for fotterna. Linnea pillade upp Smarties i nasan och vi hade roligt. Efter ett tag kunde jag inte motsta frstelsen sa jag fick valllov attstoppa upp nagra jag med. Linnea kanske lagger upp bilderna pa resdagboken som ni MASTE kika i. Den arrolig... tycker jag...
( jag heter fortfarande malinbodin pa resedagboken).

Nu ska ja hjalpa linnea med att ladda upp bilder. Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh äntligen en rapport! saknar dig!

2007-09-10 @ 22:40:37
URL: http://metrobloggen.se/falufitness
Postat av: Tammy

wooooh ett blogginlägg :D

2007-09-10 @ 23:38:15
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0