Gipsväggar förtjänar bara folk som borde bli slagna i huvudet med en pinne.

I början förstod jag inte riktigt vad det gör för skillnad vad för väggar man har... men när man har levt i en lägenhet med gipsväggar ett tag inser man att det är ett rent helvete. Alla grejer som man försöker få fast på väggen bara viker sig och rasar ned i golvet med en dundrande fart och kvar i väggen finns ett stort och fult hål. Det suger åsnekuk faktiskt.
Våran ringklocka vilar sig på dörrkarmen, våran gardinstång ligger ned över våran säng och efter en drös med försök så ser väggen ut som en åker med mulvadshål och jag har fortfarande en gardinstång liggandes i sängen som jag försöker att byta lakan i. Hungrig är jag oxå. Jag förtjänar faktiskt att ha ordentliga väggar där man kan spika fast saker på riktigt tycker jag... jag är en snäll människa.

Den här veckan försöker jag och Linnea äta ur våran frys, för hon ska ta en tripp till det underbara landet i öst och köpa med lite mat till oss, helgen efter det kommer mamma och pappa på besök hit och har förhoppnignsvis massor med mat som vi kan fylla våran frys med. Men vi har en stor Lammebog som vi borde faktiskt försöka äta upp.. den tar mycket plats och den känns lite hotfull. Tänk om den inte är god och sen så blir vi hungriga när vi hade tänkt att äta den?
Och vilken besvikelse om den nu ligger där i frysen och väntar på oss och sen inte är god? Jag menar, då har vi haft den i frysen och inte i soptunnan.
Men vi åt ribbe igår. Ribbe är faktiskt överskattat, mycket jobb och lite mat. Det är gott att kanga, men fasiken i vad det sätter sig i tänderna. Nej, kanske borde äta lite på falukorven som finns i frysen och fuska genom att slänga kanske 20 hamburgare. Vill inte äta. Har redan ätit för mycket hamburgare i mina dagar känner jag... och dom tar plats.

Imorgon ska jag jobba första dagen på Nikkers. Det blir mycket spännande, personalen som jag redan hunnit möta verkar vara riktigt trevliga människor, och dom har koll och ordning känns det som. Saker och ting ska vara på ett visst vis och det finns bra rutiner så jag tror att det här kommer bli bra, kommer även att få fin erfarenhet kan jag tro!

Nej nu ska jag återgå till mitt problem med gardinstången... hoppas linnea kommer på någon kreativ lösning till hur fan vi ska få fast den på väggen, annars får vi ta min plan B, spika fast den mörka filten och sedan byta lampan i taket så vi får lite ljus och sedan så låter vi pappa fixa gardinstången när han kommer hit, pappor kan sådant. Iallafall min pappa. Han är händig och brukar kunna fixa det mesta, inte alltid till det bästa ( tänker på takfläkten han satt upp hemma i våran trapp och varje gång den är på full speed så vinglar den fram och tillbaka lite lätt oroväckande där i taket). Men han är min pappa och jag älskar honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0