Jag vill ju bara vara glad. Får jag det?

Nej tydligen inte.
Jag har så dåligt samvete över igår och idag så att jag skulle kunna spy.
Eller så beror det på Euroshopper chipsen jag köpte som smakade apa.
Men tillbaka till gårdagen.

Vid 15.00 tiden började vi att fira jul och jag öppnade min första cider.
Vi käkade den superäckliga julmaten som man blir itvingad varenda år. Är det verkligen så många som tycker om julbord? Kunde man inte ha så att alla fick önska sig valfri maträtt och äta den på julafton.
Jag hade nog valt en stor god köttbit, beasås och mängde med vitlökksmör.
Min jul hade varit kirrad. Men ikke.
När vi hade ätit den inte goda julmaten hade vi paketöppning.
Jag fick väldigt bra julklappar iår. Jag tror inte att jag har fått såhär bra grejer någonsin.
I och för sig fick jag en jättenalle av pappa som jag inte har en aning om vart jag ska ha.
Sova med. Den är ju trots allt mjuk.
Eftersom Pernilla hade listat sina 3 bästa julklappar tänker även jag göra det.

1.Pengar till en digitalkamera.
Äntligen, så som jag har längtat. Jag har alltid velat ha en egen digitalkamera, och nu kommer jag få det.

2. Duntäcke med rutor
Nu har jag äntligen ett duntäcke där dunet ligger på plats. Jag kommer aldrig mer behöva vakna med att allt dun är nere vid fötterna. I like!

3. Svart morgonrock
Svart kan man sulla på utan att det syns, och är det någon tid på dygnet jag sullar mycket så är det på morgonen. Dessutom har min gammla blivit så äcklig så det var på tiden att jag fick mig en ny.

Pernilla hade även listat dom 3 sämsta julklapparna, men tyvärr kan inte jag göra det.
Nallen var väll inte den bästa. Men som sagt, den var så mjuk och skön.
Jag har även fått en Fm Transmitter För er som inte vet vad det är; Man kopplar den till Mp3n, ställer in en viss radiokanal. Sen ställer man inte samma radiokanal på stereon i bilen och man kan lyssna på musik från mp3 spelare.
Jag fick ett väldigt fräscht Cd fodral, ett sånt där man kan ha flera skivor i. Det behövdes. I det fanns det även massa andra tillbehgöver till min Labtop som jag inte riktigt fick i julklapp.
Men snart tar jag studenten. Kanske kanske om jag är bortskämd.
Fick en snygg tröjja & en ny pyamas, en maskara, strumpor, batteriladdare & ramar.
Det var väll allt tror jag. Kanske kommer på något mer spännande sedan.

När jag hade tröttnat på min familj traskade jag hem till Simon.
Vi satt och chillade lite innan vi bestämde oss för att gå på fest på täkten. Där hängde vi tills allas kära Erks kom hem från repet. Sen blev det förfest hemma hos erks. Mycket mycket trevligt.
Det som var mindre trevligt var att Simon drog i sig x-antal för många öl, så när vi skulle gå till regementet tog det sin lilla tid. När vi väl hade tagit oss till regementet möttes vi av världens längsta kö typ.
Men när vi kom in var vi väldigt glada i hågen och dansade på. jag och Linnea lotsade oss på en gång mot baren. Baren fick sina välförtjänta besök av mig. Kanske några besök för mycket med tanke på hur jag mådde imorrse. När jag började bli trött så var det till att traska hem och sova.
men även det tog ju sin lilla tid.

Huvudvärken som  jag hade när jag vaknade går inte att beskriva med ord. Men jag tror alla vet vad jag pratar om.

Kommentarer
Postat av: Tammy

vadför dåligt samvete?

2006-12-26 @ 23:11:28
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: lenny

vilken helkväll säger jag bara!

2006-12-27 @ 11:31:13
URL: http://Linneayeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0