The Knife på Vintergatan

Jag tänkte sätta mig här någon dag och beskirva den här fantastiska festivalen och framför allt The knife. Dom var fantastiska. Men efetrsom jag har lite fullt upp så drog jag in en liten artikell som är skriven av Katrin Rekkedal, som jag tycker beskriver The knife konsert utomordentligt.

The Knife på Vintergatan


The Knife på Vintergatan!

The Knife har genomfört sin första utomhusspelning någonsin, på Arvikafestivalen Noll6!

Alla oavsett musiksmak skulle se dem. Ryktet gick att The Knife ensamma skulle vara värda biljettpriset. Och när de väl drog igång på Vintergatan var det inte många armar som var utan gåshud. Inte nog med att det är bra musik, det är ju inte varje dag The Knife spelar live. Så när de väl ställer sig på scen vill man inte missa det. Trots att det är sent och kyligt och nätterna i tält börjar ta ut sin rätt har tusentals festivalare samlats framför festivalens största scen. "The Silent Shout Tour…” har beskrivits som en ambient och suggestiv föreställning med scenografi och film signerade Andreas Nilsson. Surroundljud, projektioner, beats och samplingar skapar tillsammans en unik helhetsupplevelse för festivalbesökarna.

Den svenska syskonduon bjuder på snygga effekter på scen och har själva klätt upp sig i lysande masker. Det ser lika mäktigt ut som musiken låter och det är festivalkänsla i ett nötskal. Ja det finns ingen hejd på klyschorna som skulle kunna användas för att beskriva denna pricken över i:et på en solig festivalfredag. Att i princip hela festivalen hade slutit upp för att ta del av syskonen Dreijers föreställning märktes vid campingentréerna senare på natten, då köerna ringlade långa utefter vägen.




Kommentarer
Postat av: Em

helt sjukt bra var vad det var:)

2006-07-16 @ 22:46:40
Postat av: Katrin

Coolt, jag googlade mitt namn och fick fram din blogg! Fint att vi tyckte likadant om The Knife =)

2006-08-10 @ 17:23:03
URL: http://www.svettig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0