och så blev det slut på 2an

Nu är all tvivel inför skolavslutningen som bortblåst. Fy fan vad skönt det ska bli med sommarlov! Och nu är det bara några timmar kvar.

Ojojoj, jag kan knappt tro det. Det känns som om det var igår en väldigt nervös Maja ringde till mig och frågade om inte vi kunde träffas innan vi skulle samlas i Aulan.
Jag trodde det var en engånsförteelse, men det visade sig att varje gång det hände något specielt, som t.ex jympa så skulle maja ringa och fråga om vi skulle träffas innan. men det är mysigt att få lite telefonsamtal sådär på morgonen.
När vi började på Lugnet så blev vi fyra tjejer i klassen. Maja, Emma, Malin och Rebecka. Rebecka ville inte bli kompisar med oss. Hon tyckte nog att vi var lite för coola för henne.  Men även fast vi inte var kompisar så berättade hon glatt för att om när hon tog ut en P stav och svimmade, hur gott hennes kaffe var, hur svårt det är att få up lådorna i hennes arkivskåp, hur allergisk hon var mot gummihandskar, hur allergisk hon var mot tvålen nere i trycker, att hon hade en specieltillverkad säng för vilt sex, och att hon inte tålde fett så hon kunde inte äta onyttiga saker. Men tammetusan. Endå kunde hon äta kladdkaka och alla andra onyttiga saker som vi släpade med till Mum, men hon kunde aldrig bidra med något själv.

Nu under vårterminen så har vi utökat våran gäng och fått med en Medlem som heter Albin. Albin är en välkdigt trevlig kill( tjej, eller hur man nu vill se de). Han gillar att tävla om allt, han hatar att förlora, han förlorar alltid med är jämt jätte glad. Så vi gillar honom. Fast det finns ett minus med den killen. Han är inte så bra på att leka brunstig älg. Men jag och emma, vi kan.

men innan Albin blev en av tjejerna så umgicks han med Björn. Björn är lite tystlåten och det är aldrig någon som hör vad han säger. Albin måste ha extremt bra höresel för det verkade som om dom faktiskt pratade med varandra. En gång när jag skulle arbeta med björn så fick jag känna hur dte var att vara schitzofren. Jag fick lov att samtala med mig själv om hurvida vi skulle ha det, för björn vägrade att prata med mig.  Men vet ni vad. Igår sa han faktiskt Hej till mig.

När våran närmade sig våran klass så köpte maja sig att par nya skor. Ett par svarta Ballerina Vans skor. Tyvärr så måste man gå barfota i sådana skor, vilket vi upptäckte var till våran nackdel. Maja fick en förkylning, gick på palatset i sina skor. Kom tillbaka till skolan. Och n'r vi satt i Gko' salen så pillade Maja av sig sina skor. efter 1 min så hade rummet fyllts av majas fotodör! Vi utrymmde lokalen fort.

Vi har även fina minnen som varenda gång micke har skällt på mig. Varje gång Maja och Emma har kommit på ett nytt smeknamn på mig, mobbad mig, dragit mig i håret osv. men dom små minnena lämnar jag för mig själv.

En kille i våran klass har lite speciel stil. Det senaste han införskaffade sig var ett fett PIMP halsband. Jag tror han diggade det, för jag tror han hade det varenda dag i princip. I vintras, när det var som mörkast ute, så kom han i ett per grymma solglasögon. Vilken kille.
Vi hade iaf roligt åt honom.

Vi hade en fysiklärare som avgudade slalom. Han hade till och med sig sina slalomskidor till skolan en dag för att visa vilka man skulle ha till mjukt underlag och vilka man skulle ha till hårt underlag. Något mer som han avgudade var sina tröjjor som hade båtringning och sedan hade han en poolotröjja under. En riktig Mode-ikon så att säga. hans skor var väldigt speciella. Det var hans dotter med.
Hon kom faktiskt på besök på en fysiklektion. Det var väll ganska så spännande. När vi hade fullt upp med att försöka räkna upp uppgifterna vi hade fått så skrek hon bara rakt ut. Alla blev ganska förvånade, tittade på henne med frågande blick. Hon säger: Jag ville bara ha en stund av tystnad.
Vem skriker för att få en stund av tystnad. Men det verkade fungera.


Jag skulle kunna sitta och rabbla upp massor av spännande skolupplevelser under det här året, men vet ni vad? Jag har inte riktigt tid, för att jag har en skolavslutning att gå på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0