Årets fysiklektion.

Ni kan kalla oss pyromaner. Men Jag, Emma och Maja fixade iaf en väldigt spännande Fysiklektion.

Den här dagen började precis som alla andra dagar. Åt frukost, duschade, hämtade tidningen och sådär.
Sen så åkte jag buss. Det var lika ospännande som vanligt. Vi hade matte, det var inte heller så spännande. Vi hade svenska. Jag fick faktiskt BRA på mina åsikter om nätet som fritidsgård. Sen så skrev jag en Baksida till Gömda. Hoppas den också blev BRA. Vi hade klassård och Maja fick en uppenbarelse med hjälp av mig. Rebeckas studiebidrag har nog blivit indraget. Det är därför hon tycker att man inte ska ta närvaron i skolan och det är kris i hememt och att hon inte har råd att ta med fika på Mum lektionerna.
Vi käkade mat. Vi fick sitta varmt för en gångs skull.
Vi hade fysik. Fysiken var till en början tråkig. men den fick en fin vändning efter våran lilla rast i cafeterian.
Maja fick en ny uppenbarelse. Fysiktomas har 2 fruar.   ( om ni undrar varför jag skriver med Majas uppenbarelse så är det bara för att hon inte har en egen blogg att skriva dom i).
Efter majas uppenbarelse så skulle vi exprementera. Spännande.
Vi fick en järnbioll med 4 värmeljus. Vi fick en vit tunn plastpåse som vi trädde över järnbollen. Vi tände ljusen och efter en stund så steg påsen.

Självklart var det en liten tävling om vem som fick upp sin plastpåse högst och vi på sista bänken ville till alla pris vinna den tävlingen. För att få den att stiga högt och fort behövdes det värme. Bra. Så vi lade in lite tändstickor och det bildades enm präktig brasa. Brasan var väldigt fin, men när det var dags att blåsa ut den så gick det inte som vi hade tänkt oss. För när vi blåste på den så började den bara brinna ännu mer. Jag hade ingen aning om att värmeljus och tändstickor kunde brinna så bra. Efter många blås så fick Tomas lov att bära iväg med våran brinnande järnboll  till kranen där han ställde den.
Men våran brasa var så präktig så att den började bara brinna ännu mera när han hällde vatten på den.
Där får vi det bevisat att tjejer faktiskt oxå kan göra eld. Men efter lite om och men så slockande den.
Vi vann faktiskt tävlingen och hade roligt. Det är det som är huvudsaken
.

.
När fysiklektionen var slut så traskade jag och Maja, glada i hågen till scandic. Vi solade och nu är vi iallafall inte allt för bleka.  men vi är fortfarande intejätte bruna. Vi ser bara lite sundare ut.

Här hemma på Orrholmsvägen hr det tydligen varit lite dramatik och pappa har fått lov att agera sjuksköterska och abulansförare. Först så fick mamma ryggskott när hon städade toaletterna. Pappa fick lov att bära henne till sängen för att hon inte kunde gå.
Sen så kom våran försiktiga granne Sivan hon är så försiktig att hennes barn inte ens fick ha kalas när dom var små. . Sivan blödde näsblod. I stora m'ngder. Så pappa fick lov att skjutsa henne till Akuten så dom kunde bränna ihop något blodkärl. men nu är dramatiken över och vi kan äntligen andas ut. Och andas in.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback