Det är i alla fall ingen som kommer att titta på den...

Ja, jag ska igår att jag skulle försöka göra torsdagen lite roligare. Men vet ni vad. Jag misslyckades totalt. Under skoltid vill säga.  Så inget specielt hände. Jag, Karl och Emma lekte med ballonger på fysiken. Gyller skvätta saliv på oss. Emma fick en uppenbarelse om vi var mycket roligare i ettan. Och som vanligt så är det roligast att skylla på någon annan och idag fick Maja ta skiten för det. Hon var ju inte där, så det var lättast så. Om inte maja hade börjat bli så vuxen med en välorganiserad plånbok och en stor pärm/mapp så hade jag och Emma kunnat leva ut våra fjollerier till max. Ni vet, skriva roliga sånger och ställa jätte dumma frågor som får killar att bli besvärade. Det är roligt!

Vi hade mdk, jag och emma tampades med skrivaren som vanligt. Vi glömde nog ge den kärlek. Attans. Men tillsist kom killen i görna träningsoverallen fast idag hade han den inte på sig.  Han hjälpte oss som vanligt. Sen så kunde jag och Emma fortsätta att klippa och klistra. Självklart skrev vi lite, och sen skulle jag göra det jätte fint med en blå penna istälelt för blyerts. Men det böev lite fel, för den blåa pennan var för tjock så det ser mest ut som en enda fet blå överstrykning. Men som emma sa; Det är iaf ingen som kommer att titta på den...  jag och emma åt mat. Vi kom försent till lektionen. men det gör inget för vi är så söta. Vi pratade lite på Gko:n och vi hade Mördarmatte. Det var inte så spännande. Jag förstår inte. Jag kanske ska ta en lördag med danne och plugga igenom allt det där och få  genomgångar som lägger sig på en lättare nivå. Sen så var det dags för körkorts teori. Den kan jag inte säga så mycket om. Bortsett från att micke nästan snodde min almenacka. Men det gör inte så mycket. Jag förstår om han gillar Betty Boop.  Eller så skulle han kanske bara kolla ett datum?

Tammy kom till Bussen, jag kollade efter penga ri min plånbok. Jag fick en väldigt fin upptäckt där. Min 50 lapp hade förvandlats till en 100. Jag tackar inte nej till flera sådana förvandlingar.  Vi åkte Källvikesbussen. Tammy tyckte att det var lite skrämmande.
En liten rolig grej som hände på bussen var att vi pratade om vad vi skulle ha med oss. Vi snackade diverse födelsedagsupplevelser på Hultsfred och vi kommer in på kondomer. Och jagh kommer inte riktigt ihåg hur det var men Tammy utbrister högt och glatt att vi måste packa med kondomer. Och då var det en liten stackars pojke som vända sig om och kollade helt skräckslaget på tammy. Det kanske inte låter så roligt, men det var jätte kul. Oj vad pinsamt det här blev, jag som skrev det med fet text bara för att uppmärksamma er och så var dte inte ens roligt.
Hon var även väldigt förundrad över att jag cyklade året runt till skolan på låg och mellan stadiet. Men det gjorde dom flesta barnen på främby. Bortsett från dom som fick skjuts, gick eller åkte buss.
Vi gjorde i ordning oss lite fika för att sedan planera.
Det var inte så roligt att upptäcka att efter 2 festivaler så hade vi redan spenderat 5150 kr.
Och när vi har betalat danslägret så går det 1800 kronor till. Det sved till lite i magen. Specielt att upptäcka att dricka + mat på både hultsfred och arvika kommer att bli ca 2000 kronor. Aj aj aj. Så vi får helt enkelt äta mindre, då blir vi lättare påverkade och sedan så behöver vi inte dricka lite mycket. Hur lätt som helst ; )

När svedan av alla pengar som skulle gå åt blev som värst så fick vi lov att skriva en packlista. Packlistan böev lång och härlig. Det vara spratt i benen och det kändes som om det var ca 2 veckor kvar tills  avresedagen. Men ikke. det är ca 3 månader kvar. Nä men tammetusan! Det är 3 månader kvar tills jag fyller 18! Och då är det 3 månader - 1 dag kvar tills tammy fyller 18. Tänk vad åren går fort och det pirrar faktiskt till lite i min mage när jag tänker på det. Är det inte fantastiskt!  Nja kanske inte så värst men nästan.  Iaf så när vi hade fått med det mesta på packlistan som Underställ  och Timer så att vi vet när det är dags på natten att ta av sig understället så skrev vi istället en lista över vilka som skulle på hultsfred. Listan hade ju faktiskt kunnat bli längre tycker jag. Men det kommer den nog att bli.
Sen så blev vi lite hungriga och började att laga omelett. Tammy lyckades grymt bra med sin omelett ocg jag lyckades nästan lika bra. Goda var dom iaf!
Nu har jag precis kommit hem från balett träningen och det har nog tammy med. Jag är helnöjd.

Kommentarer
Postat av: Tammy

Alltså det med kondomen var verkligen sjukt roligt. Sanslöst!
IDAG är det 90 dagar kvar :D

2006-03-16 @ 21:21:55
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0