Pilska Anna Stahl

Nu har jag suttit i ca 1 timme och läst gammla gammla dagboksinlägg på Lunar.
Det var väldigt givande, underhållande och intressant. Det är så mycket man har glömt. Otissången?
Om bara någon av anna ( den pilska) och mig kunde komma på vad det var för låt?
Jag har insett vad som skapade min kropp. Chips, Dipp och glass.
Pilska anna och jag äter Glass till frukost. Cyklar till stan och köper chips och dipp. När vi tröttnat på det så käkar vi mera glass. Vi tröttnar på glass och äter upp resten av chipsen och dippen.
Lucy och jag käkar Glass efter skolan.  Och då pratar jag inte om en skål, utan 2 liter med chockladsås. Och efter det så tar vi oss lite daim. 

Vi roade oss med att Spela rappakalja, Anna (den pilska) blev allt för exhalterad över vad ord kunde betyda när hon var rappare, så hon fick inte vara det. Hon bara avslöjade allt hela tiden. Och när det blev som värst spännade så spillde hon ut cider över spelet. Bara för att få lite aningspaus ( men som jag har  fattat det så var hon nog inte upphetsad över spelet, hon var pilsk på mig.).
Jag och Lucy letade efter Tuggmuttar på stan. Kan någon förklara för mig vad en Tuggmutt är, det låter lite halvt suspekt.  Föresten så var nog Lucy väldigt pilsk på mig hon med. Jag läste ett inlägg där lucy har hågnlat upp mig, taffast på mig mm. Ojoj, jag var nog ganska så populär.

Jag undrar om allt som hände på högstadiet var sexrelaterat. Isåfall måste det ha varit pers fel, för att allt han gjorde eller sa va Sexrelaterat och man blir ju som man umgås.  Oj vad man saknar Per.
Jag saknar Pilska Annas spegel. I den spegeln så uppfanns en ny typ av teater. Det måste ha varit en konst. Man ligger i Annas breda säng ( som hon hetsköpte lakan till), man ligger på rygg med fötterna i vädret på samma höjd som spegeln. Man böjer på tårta och pratar. Resultat. Det ser ut som om fötterna pratar och det är grymt roligt. en ny konstform.
I den där sängen har många bekymmer blivit lösta, och många små saker har blivit till bekymmer. Den där sängen är nog kultur. Den kan få vem som helst att säga dom konstigaste sakerna, Men det är kul. Vi hade roligt i sängen. På ett påklätt vis.

Fast som anna säger, Högstadiet kanske inte var så roligt och händelserikt som det verkar. Det är nog bara allt specielt som hände som man kommer ihåg. Men, även fast man fått sanningens ord kastade i annsiktet så kan jag faktiskt inte rå för att jag saknar dom chips och dipp ätandes dagarna i Anna Stahl säng. Man kan säga va man vill om dom, men jag kommer ihåg dom som riktigt roliga och kanske en aning flummig.

Fast det jag inte riktigt kan förstå är hur Anna Stahl blev Pilska anna, för att sedan bli Virgin Mary. Kärt barn har mpnga namn.
men innerst inne är hon nog alltid Anna.

Och Lucy, hon kommer nog alltid förbli Lucy som letade efter Daim i vårat kylskåp men enbart fann ost, och den som överföll mig med kyssar ;) Och om det är några som skulle lyckas bli påkörda av en liten gul postil så var det nog hon och jag. Men dom tiderna var trevliga. Alla fina lögner som vi berättade för våra föräldrar för att kunna få en rolig utekväll med mycket alkohol. Många gånger för mycket alkohol.
men så är det väll än idag? Fast nu är vi för det mesta ärliga mot våra föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0