weekend

Jag har varit I Uppsala i helgen.
Jag åkte dit direkt efter skolan i fredags.Jag hade hoppats på att få sitta själv, men IKKE! I borlänge klev det på en kille. Hans odär var lite äcklig. Det var en blandning mellan parfym och svett. Inte så trevligt.
Och inte ville han kliva av tåget föräns jag klev av.
Jag och Danne köpte Ubåtskebbab. Det är en vikt kebbabpizza.  Vi hyrde film. Som vanligt hyrde vi inte en 10 poängare. Men det blir ju faktiskt mer spännande på vårat vis. Att hyra dåliga filmer, för om någon visar sig vara riktigt bra så är det en grymt rolig överaskning. När vi hade sett film, ätit så mycket Chips och ubåtspizza så att vi höll på att spy så ringde vi in för dagen - call it för the day.
Vaknade i behaglig tid på lördagen. Sprang ned på stan och kikade lite. Spran halvvägs hem för att sedan springa tillbaka och inhandla en skjorta. Den var fin. Hade jag haft en digital kamera så hade jag tagit på mig skjortan, tagit ett kort och visat er. Skjortan ska jag iaf ha i Sommar när jag och tammy går på krogen i sthlm. Det kommer bli såå fint.
Vi tog Olly's bil till Ikea. Ikea var en upplevelse för sig. Jag ville ha allt som fanns, Danne var däremot velig.
Men efter mycket om och men och tunga påsar så had evi lyckats plocka på oss varor för tusenlappen.
Vi åkte hem, Danne och jag försökte montera allt, men eftersom både jag och danne har en förmåga att bli upprörd på grejer som är felkonstruerade så blev både jävligt förbannade. Men efter ca 3 timmars don så hade danne rum blivit lite mer hemtrevligt. Det var bra, det blev kanske lite snett och sådär, men vi hade roligt Hmmpffs och det är det som är huvudsaken.
Vi slog oss ned vid Tv:n.  Tittade på melodifestivalen. (Jag had eköpt en expressen och pluggat på inteför kvällen så att man kunde hänga med i melodifestivalens alla svängar). Danne var djupt imponerad av mina kunskaper. Vi käkade lite Finus mat, och sen s¨å såg vi på Röd Drake, Red Dragon.
Konstigt nog så klarade jag mig genom hela filmen utan att dö, danne var däremot lite rädd.
Sen så somnade vi. Konstigt nog så sov jag jätte bra trots filmen.

Söndagen ägnade vi mest åt att tvätta, se på tv och handla. Hmm, nej jag vet faktiskt inte hur hela dagen kudne gå åt att göra sådana saker. Nu ska jag ringa till Danne och berätta att jag vill att han går på friskis och svettis med mig.

Dagens Låt: Franz Ferdinand - Take me out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0