Bröllopp

Nu har  min kusin gjort det igen. Gift sig alltså. Men det har ine jag något emot, för att han är bra på det där att ha lyckade bröllopp. Det här brölloppet skulle vara i Sthlm, så det var bara att stiga upp 06.30 på lördagsmorgonen ( vad gör man inte för att hinna platta håret?). Men jag vivki och Martin åkte tåg. Även fast jag hade n fräsch veckorevyn så kändes den där tågfärden väldigt lång. Danne klev på tåget i uppsala och fick köpe en extremt dyr biljett. 95 spänn uppsala - sthlm, det är knappt acceptabelt. Men fram kom vi, och skavsår fick jag. Mamma och Pappa hade bott på värsta fräscha hotellet, men det var lite konsigt, för det var ett fönster in till toaletten från sovrummet(?). När alla hade bytt om och blivit lite finare så klämde vi in oss i bilen och åkte mot kyrkan. Sthlm hade utvecklats mer nä falun så jag fick allergi shock på en gång. Men det hjindrade inte mig från att ta kort på Mamma med Evert Taube. Eller hans grav kanske man ska säga. Fick träffa lite släktingarsom jag inte hade träffat på 10 år. Men dom flesta var sig lika. i kyrkan så  var det väll fint. Man hörde dock inte vad prästen sa, och dom hade svåra sånger. Men jag nös inget, och när dom var på väg ut så rockade orgelspelaren loss på orgeln. Det var ju faktiskt liteorginellet och det var inte många som kunde hålla sig från skratt. När vigseln var över, så begav vi oss till Båthamnen. Vi åkte en spännande väg i små gränder och branta backar, men bruden där fram visste var vi skulle så dety gick bra ( bruden där fram  = navigatorn).
Väl ombord på båten så firade vi i familjen med lite skumpa, och sedan så trasakde vi ned till hytterna ( jag, danne, vicki och martin bodde absolut så långt ned man kunde komma). Under bildäck var dte ju ionte så mysigt, men det dög helt klart. Vi fick en goodybag, det var jag imponerad över. Och sedan så gick vi upp till Buffen och käkad emiddag. Stämning var ju till en början lite stel ( ni vet hur dte är, sitta med okända människor och vara nykter) Men efter några glas vin/öl så blev stämmningen bra mycekt gladare och middagen var jätte lyckad. När maten var över så rusade Jag, vicki, danne och MArtin till Taxfreen, inhandalde lite förfest dricka, men det han inte bli så mycekt förfest för att 22,00 var det samling i FUNCLUB. En gratis drink ( mamma intygade toastmastern om att jag var 18), jag hade planerat en Manhattan, men eftersom bartendern inte riktigt visste hur man gjorde den så funderade han och jag ett litet tag, och sen sa han till mig att jag fick en special. Rom, nån typ av juice pasoa och sprite och vi enades om att den hette malin. Många ville smaka min drink så under kvällen fick han göra X antal malinar. Under kvällen blev det en hel del dans, fest och smygrökning i rökrummet. Men det är så det ska vara på bröllopp. När klockan var ca 02.00 så började jag bli trött ( inte undra på de, jag hade varit vaken i 19.5 timmar) SÅ jag och danne gick till hytten och somnade ganska så omgående.
Sov över frukosten, och sparde oss till Buffen. På buffen hade dom tacos. Jag har längtat efter tacos i ca 1 månad, vilket inte var så bra, för jag åt på tok för mycket om måde dåligt som en gris efter maten. Och självklart så tvingade jag i mig lite glass med chocklad och kola-sås. När vi hade smält maten så var vi åter iegn inne i Taxfreebutiken. Efter mycket om och med Besätmde jag mig för en Smirnoff Raspberry. Hoppas att den smakar bra. Och så kan ju upplysa er, om att packa satt och drack öl hela vägen från sthlm till Falun. Och han var ganska full, och pratade ständigt och stank öl. Det var inte trevligt, men han är ju trots allt min pappa haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0