Ledigheten

Nu börjar långledigheten att gå mot sitt slut, för imorogn är det måndag igen.
men det känns som om jag har hunnit med väldigt mycket under dom lediga dagarna. På torsdagen så hjälpte jag Linnea B att målka sin lägenhet, Daniel var oxå där och hjälpte till. Vilken Ädel man han är, hihi :) Skämt å sido så var det suveränt att han ville hjälpa till eftersom han går måleri.
Linnea skjutsade hem mig, jag chillade mest och städade upp mitt rum lite granna innan jag kröp ned i sängen ganska tidigt.
På fredag gick jag upp tidigt för att hjälpa linnea måla. När vi kom till lägenheten så visar det sig att den nästan är färdigmålad ( Daniel och Linnea hade stannat kvar tills 00,30 på natten). Så det var supersnyggt. Jag och Linnea åkte till Flüger färg typ 5 ggr under dagen för att kolla på färg, köpa provburk, ändra oss, köpa mer osv. Men jag tror att vi löste problemet till sist. Vi fick till och med en provburk gratis av killen i kassan. Jag spanade på tapeter och fick en liten fin önskedröm om hur mitt nya rum ska se ut om vi flyttar. Det kommer inte länge bli målat i gräddvitt med chpckladbrun fondvägg. Det kommer blir snyggare. Jag pluggade massor av körkortstoeri, i 3 timmar! På kvällen så kom Emma hit, och jag fick lov att undervisa henne i det underbara ämnet - HARRY POTTER! Hon visste inte så mcyket, men jag tror det underlättade för henne när jag förklarade att han var en trollkarl, och att hogwarts var en skola där dom lär ut magi till Häxor och trollkarar.
Efter vi hade sett på Harry potter så bakade vi stora chockladbollar. 11 stycken. ( det stod i receptet att det skulle bli 40, och då hade man behövt göra dvärgbollar eller ngt). Vi kikad epå White Chiks, försökte komma ihåg praktsikt taget allt dom sa för att vi ska säga så i skolan. Det var väldigt roligt.
På lördagen så ringde martijn och väkte mig och sa att vi skulle åka till Korsån efter 1 timme.
Mit thumör ställde om sig från glatt till inte glatt. Och när jag väl hade masat mig upp och var redo att åka ringer martin och säger att vi inte ska åka föräns 16.10. Jaaahaaap tänkte jag, Emma hade redan åkt hem. Så jag slog mig ned vid datorn och pluggade körkortsteori i 3 timmar.
Åkte till korsån, inte det jag hade sett fram emot dirket. men efter några glas vin så kändes inte kusinträffen så hemsk längre.
Åkte hem, satt vid datorn i min ensamhet innan jag gick och la mig. Det var jävligt skönt att sova.

Kommentarer
Postat av: Emma

ooopziee i had a pooopzie! I know u thinking it, but i sad it. haha

2006-05-29 @ 22:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0