Lite Sommar såhär i Maj.

Om man tittar noga, så börjar man se att björken håller på att slå ut...

Och ännu en riktigt härlig och solig dag har passerat. Dom här två soliga dagarna osm har passerat har gett mig en underbar försmak på sommaren. En liten aptitretare som jag gjärna smakar lite mera av. Mer mer mer! Idag så solade jag, Emma och Maja lite granna,bara för att ladda upp inför tryckprovet. Och vi lyckades bra. Har du solat eller är du bara svettig, var det första våran lärare frågada Maja. Tänk vad finkänsliga killar kan vara ibland. Men provet genomled alla utom några större svårigheter, och vi fick 15 min i solen. Sedan var det bara att klämma in oss i en svettig och mörk datasal. När den lektionen var slut var det bara att dra oss vodare till nästa datasal. Det var ju inte så kul.
Men efter skolan så kunde jag glatt åka hem och lägga mig i solen. Tur hade väll jag som mötte Tammy av en ren slump på bussen.
Tammy - Nej men hejsan! Sitter du här och hänger?
Malin - Ja det gör jag, ska du med hem till mig på lite string och sol?
Tammy - Det tackar jag inte nej till.
Så då svettades vi hem till mig ( det var faktisktväldigt varmt på bussen). Vi han koppla av i en timme i solen innan det var dags att röra på oss ( det var ca 26 grader varmt på våran vindstilla altan). TAmmy skulle på genrep, ochjag skulle köpa reserv Stay-ups och en mascara. Inte fö ratt jag behövde någon ny mascara, men mamma sa de, och jag lyssnar på min mamma. Så ny ska jag prova en från Nivea. Hoppas att den är rba, annars så blir jag arg. Nej, kanske lite besviken åtminstone.
Till middag blev det Findus färdiglagad Lövtunn bit med potatis croketter och färska brytbönor. Men dom färska brytbönonra åkte väldigt snabbt ned i soptunnan kan jag lova. Jag gillar inte dom. Tror jag. Jag kom på att jag har faktiskt aldrig smakat dom. Jag borde exprementera lite med mat, och se vad jag gillar. Och när jag vet vad jag gillar, så kanske jag vet vem jag är lite bättre än vad jag vet nu. Just nu vet jag att jag gillar skräpmat, att åka snowboard är kul att dansa är kul och att jag älskar danne, och jag gillar att lyssna på bra musik som The Knife, Franz ferdninad och Saves the day... men vad mer? Det är kanske mest spännande såhär, kanske. Jag trivs ju trots allt ganska bra. Brunorexi vet jag iaf att jag har. Eller jag misstänker det ganska starkt. För såfort solen kommer fram finns jag där, helst med så lite kläder som möjligt. Och även om jag inte tycker det är snyggt att vara skitbrun så försöker jag bli så brun som det bara går. Det är farligt. Men vafan: Jag hälsar sommaren välkommen med armarna öpnna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0