back to reality

Nu har den här helgen passerat (tyvärr) och det är söndag igen. Sista dagen på lovet. Depprimerande, ja faktiskt. Men som tur är har jag haft en bra helg. I fredags så städade jag hela huset ( duktigt), jag gick på stan och köpte present till Lena P.h, Myran, Phalmen ( kärt barn har många namn som sagt). Jag inhandlade ett vitt basic linne. bra moget köp av mig. Åkte hem, chillade runt.
När mörkret hade lagt sig så drog jag på mig militärbyxor och keps, traskade till bussen. Trodde att jag skulle ta mig obemärkt hem till Maja, men Ikke! Först kommer Martin och Anders, som tur var är dom kloka killar och förstod att jag skulle på maskerad. När jag kliver på bussen sitter det kanske 10 stycken 15 åriga killar, som stirrar väldigt konstigt på mig. Det kändes hmm dumt.
Åker buss, och självklart kliver dte på 10 pers till som ska sittra konstigt på mig. Hallå Hallowen = Maskerad. Fast dom kollade säkert på mig för att jag var så sexig i min utstyrsel. Såklart.
Tog en rast hemma hos Linnea för att sedan gå hem till Maja. Maja hade väldigt mycket maskerad ångest. Johan med för den delen. Efter 2 timmar och ett flertal byten så var Maja färdig som basebollspelare ( grymt sexig) och johan som en snubbe från en skräckfilm. Eftersom jag är lite yngre än honom så kan han inte klandra mig för att jag inte kommer ihåg vad den figuren heter. Men bra blev det. Så vid 23.30 ramlade vi in hos jossan, och tyvärr hade hälften redan hunnit byta om till lite bekvämare kläder.
Trots att vi kom så sent så var det en lyckad fest. En trevlig tillställning.
Jag sov hemma hos Linnea B, väldigt snällt att jag fick ramla in full och störa henne. Låg och gnälde över min huvudvärk jag har dragits med hela veckan.

Vaknade upp på lördagen och kände - Fan vad jag mår bra!
Huvudvärken var borta, så jag satt mig upp och insåg att jag kanske inte alls mådde så bra.
Vi låg och drog oss i sängen för att senare ta oss ned på stan och kika på Rail jam. Roligare saker har jag sett, men vem kan motstå att spana på min heta halkbanekompis haha.
Träffade på frykholm så han ick hänga med oss. Mamma hämtade mig och jag fick åka hem och hjälpa henne. Undra egentlöigen hur mycket jag hjälpte, jag stog mest och käkade av alla goda saker hon ställde fram. men det var gott. Käkade middag med allt folk och skulle sen bege mig ut på fest.
Satt mig i bilen och fick inte i backen, så där satt jag en stund ( ca 5 min) och försökte och försökte, tills jag kom på att jag kanske skulle köra fram lite. Fint! Att jag inte tänkte på det lite tidigare, för då gick det hur bra som helst. Åkte iväg, insåg att jag skulle bli sen, så jag skulle ringa Tammy. Mobilen låg självklart hemma i sängen. Det var bara att vända och inse när jag väll var hemma att jag skulle vara vid Willy's just den tiden. Skyndade iväg, fungerade bättre med backen denna gång och jag kom till Willyäs lite sent kanske hrrm.

Traskade iväg till festen som var en trevlig tillställning. Skvallrade lite med Tammt och snackade trevliga minnen.  Hela lägenheten luktade vattenpipa. Äppeltobak yes! haha. Jag var allergisk och sitter och nyser. Säger en fin kommentar till Tammy; Alltså, det känns som om det finns en katt härinne.
Javisst, dom hade en katt haha. Så det kanske inte var öppeldimmorna som orskade mina nysningar.
När klockan närmade sig 23.30 så skjutsade jag in Tammy och Sonya till stan och åkte sen hem för att sova. Skönt!

Idag är det som sagt söndag och jag har ingen som helst aning om vad som väntar mig. Bara att hoppas på det bästa. En dusch ska jag iaf ta. Det kan behövas haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0