Jag klarar mig själv?

En sämre morgon än den här får man nog leta efter. Den här morgonen var verkligen inte rolig.

Det hela började med att väckarklockna ringde ( bara det säger väll allt ?!). När jag stängt av mobilen så upptäcker jag att det forsar ut blod från min näsa. Bra Malin, du har sovit så lite den senaste tiden så att du börjar blöda näsblod. När jag hade fixat rent mina kuddar och stoppat blodet gick jag ned i duschen.
När jag står och muttar bittert i duschen med blodsmak i munnen känner jag att min underkäke är öm. Nästan så att man inte känner av den. Men jätte bra Malin, du går runt och oroar dig och stressar dig över något så att du måste gnissla tänder i sömnen. När man inser att ens tillstånd inte är vad det borde känns det inte så bra. Fick ned en fjärdedels macka till frukost. Åt lite av Youghurten som hade blivit för gammal, hade för gammal mjölk i kaffe och läste falukuriren som inte innehöll något spännnade.
 Gick in i badrummet för att fixa iordning mig till skolan.

När jag står och borstar håret upptcäker jag att det är något mörkt ovanför mitt huvud.
Jag kikar uppåt och ser den största getingen jag någonsin har sett.
Följande sekunder hörde man min röst skrika högt. MAMMA! MAMMA! MAMMA! Det tog en stund för mig att inse varför min beskyddare inte  kom springande. Nej juste, hon är på andra sidan jordklotet och har varmt och fint väder och behöver inte bekymra sig över att hennes dotter kan bli angripen av världens största geting sådär på morgonen.  När mamma inte kom, så sprang jag ut ur badrummet och började grina.
Så där stod jag och grinde och försökte komma på vad jag skulle göra.
Vid den tiden hade Maja hunnit vakna, hon kände nog på sig att hennes kära mallebralle var i fara. Hon ringer mig och en Malin i Chock svarar. Maja säger hur lugnt som helst att jag ska döda getingen.
Jag förklarar att jag inte kan de, Maja blir bekymmrad och frågar " Är du allergisk mot getingar?"
Vilket jag inte var, men förklarade för henne lite halv hysteriskt att dom säkerligen kan göra ont.
Maja suckar lite och frågar när bussen går. Jag svarar snällt för att sedan börja fundera på vad jag ska göra med getingen.  Jag hade mina alternativ.

- Ringa min pojkvän ( Fungerade inte då jag inte har någon pojkvän)

- Ringa någon anna som kunde ta hand om getingen ( Vem vill komma hemtill mig 07.45 för att mörda en geting?)

- Tejpa igen badrummsdörren och inte använda badrummet tills Mamma och Pappa kommer hem ( 2 månader utan smink och deo?)

- Tejpa igen badrummsdörren och hämta mormor efter skolan så att hon kunde döda getingen åt mig. Mormor kan det där med att döda getingar ( Då lär jag åka och hämta henne och jag kommer garanterat bli utskrattad, och folk kommer prata om det på mitt bröllopp).

- Tejpa igen dörren och ta hand om getingen när jag kommer hem fårn skolan ( Skulle fungera, men vid det laget insåg jag att jag verkligen behövde min deo)

- Springa till våran halvt hysteriska granne, han som alltid skottar gården först av alla. ( Nej nej nej, vad pinsamt)

- Smyga in på toaletten och öppna fönstret och sedan slå ut getingen med en tidning. ( Fungerar fint.)

Ja! Där hade jag min lösning, nu var frågan ; Hur ska jag ta mig in i badrummet och lyckas öppna fönstret utan att bli stucken av getingen? Jag satt mig på huk, med tårarna rinnande ned för mina kinder ( väldigt dramatiskt här mina vänner). Ser att getingen är på andra sidan badrummet, springer  in och drar av ena haken för fönstret. Getintgen kommer mot mig och jag skriker och springer ut. Sätter mig på vakt och inser att jag kommer missa bussen om jag fortsätter såhär.
Återgår till mina tejptankar ( tejpen är viktig så att inte getingen kommer ut från badrummet och gömmer sig i min säng eller något hemskt). Men, nu var fönstret nästan öppet, så jag fick lov att ta mig in och stänga det. Med tidningen i högsta hugg smyger jag in i badrumet och ser att getingen sitter på väggen ovanför badkaret. Jag stänger fönstret, tar min deo ( nu är jag nära badkaret ska ni veta). getingen sitter fortfarande kvar, och jag hör Maja's självsäkra röst " Men döda den då". Jag slog till håret, stod och skrek. Sen insåg jag att den var död. Jag började skaka av lättnad och kunde kila till bussen.

Lite smått skärrad kom jag till skolan och Maja kramade om mig. Sen var det bra.
Med andra ord har jag nog börjat att bli vuxen, för ett år sen kan jag lova er att jag hade tejpat igen dörren och väntat på att mamma och Pappa skulle komma hem. Yeah!


Jag har mera bilder nu, så här är några från i Lördags.
slirar
Jag är ute och halkar
Stefan, nea & Jag
Stefan, Linnea & Jag ( varför skulle dom få vara gulliga utan mig?)
ja o nea
Jag och Linnea ( Jag är dock lite frånvarandra)

Kommentarer
Postat av: Tammy

åååh, vad duktig du var tillslut! Jag hade reagerat likadant. Det värsta emd getingar är att de SER så creepy ut. Fy fan. Vi sparkar huvet av dom!!!

2006-11-19 @ 23:07:05
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0