Proffer i P

Men det var bara en parantes.)

Jag var en gång i tiden väldigt rolig. Det insåg jag nu när jag satt och läste mina gamla dagboksinlägg på lunarstorm. Jag kunde få minste lilla bagatell att låta rolig. Undra vart den förmågan tog vägen? Försvann det samtidigt som jag fyllde 18 och blev myndig? Eller försvann den redan när jag startade den här bloggen som jag känner mig tvungen att vara rolig i. Tyvärr misslyckas jag för det mesta med att vara rolig. Den enda som sympati skrattar åt mina små tragiska försök till att skriva något roligt är Linnea.
Utan Linnea hade den här bloggen varit aningens betydelselös.

Så jag tänkte att nu ska jag kopiera in lite goda minnen från den gamla goda tiden.

Måndag 14 november 2005
Emma var bra på gåtor.
" vad är det som går upp men aldrig ned igen"
Emma utbruster glatt: En Tjockis!

Ons 19 okt 2005 18:30
När gurra åkte började alla killar att bete sig lite femenimt tror jag,
kanske vill dom ersätta den enda riktigt kvinnliga personen i Falun, eller så var det gurra som spred sin manlighet till alla killar i stan? Tro vad ni vill, men jag tror på det första. För övrigt så har Danne erkänt att Top Model är roligt. Och Johan blev jätte glad när Maja sa att dom kunde kolla på Top Model ikväll.

jag säger som emma.
Tis 11 okt 2005 19:44
gulliver suger pung, toaletten om 5 min?


Ons 8 feb 18:09
Igår så var jag i Trysil, Vi har en trio på tre personer, Egentligen hade vi tänkt vara fyra, men Lotta skulle träffa sin norksa kompis ( för dom som inte vet har lotta ett kontaktnät över hela jorden). Dagen var fylld med sol, fula danskar, flirtande norskar och mycket snö. Fast mest av allt var vi där för att åka snowboard.
Några nämnvärda händelser:

- Två norska killar raggar på mig och Linnea när vi ska ta liften, eftersom Linnea inte kan norska och jag har pojkvän så ignorerade vi dom totalt. När vi hade åkt lift en stund så såg vi Gyllner, Vi vinkade glatt till han och han vinkade nästan lika glatt tillbaka. Norskarna blir jätte sårade för att Gyllner var tillsammans med både mig och Linnea och dom fick inte nån, Och skriker ut bestört: VAd har du som inte vi har?!?!

- Eftersom jag och Linnea är lite fort korta för Maja så föredrog maja att åka ankarlift själv. Så maja åker först och jag och linnea kommer efter. När Maja har hoppat av liftenm åker det fram en Dansk och ställer sig precis där man ska släppa liften. Han pillar typ med sina glasögon. Och där kommer jag och Linnea, inget ont anande. Slutsats: Dansken fick ankarliften i huvudet och stog endå kvar där. Han var nog dum i huvudet.

- Efter att ha släppt liften i skallen på dansken så glider vi vidare. Vi står och kollar ned för backen och plötsligt kommer en 14årig tjej och kör in i Maja. Hon kollar på maja och rodnar, klämmer fram lite fnitter och åker sedan vidare.
Slutsats: Den danska flickan försökte ragga på maja.

Bortsett från det så hoppades det en del, och lite glidande. På bussresan hade vi två par i närheten ( nämner inga namn). Dom sa Älskling till varandra precis hela vägen och hela tiden. Älsking, Älskling, Älskling, Älskling, Älskling, Älskling. Ja, ni förstår ungefär hur det lät.

En liten parantes här ( " Älsking, Älskling, Älskling, Älskling, Älskling, Älskling." Ger fortfarande mig och Maja mardrömmar. Vi pratar om det varenda gång vi ska åka buss med skolan.)

Ons 1 feb 2006 16:23

Nu tror säkert alla att det handlar om att se sexig ut i bikini inför klasskompisarna, men det gör dte inte. Det handlar om att inte behöva skämmas för sin kropp. Jag, Emma och Maja har faktiskt diskuterat dte här. Om det är 26 killar i ett rum, sen kommer 3 tjejer in, och tar av sig sina handdukar. Då kommer alla att kolla. Dom kollar inte in oss för att vi är så snygga som vi är

( vi är faktiskt dom 3 snyggaste tjejerna i klassen, och för en gångs skull är jag 100 % säker på att jag talar sanning),

dom kommer att kolla på oss för att det är en reflex som dom här, en inbygd modersinstink, kanske utan moder.
Självklart kom Jag, Emma och Maja på världens bästa lösning; Vi kastar av oss handdukarna samtidigt, då har dom 3 stycken att kolla på, på en gång. Eftersom det inte går att göra det kommer dom inte kunna fokusera blicken, och innan dom har hunnit kolla på någon av oss är vi nere i vattnet. Fast Maja har gått och blivit magsjuk.
Så nu sket sig den planen. Jag ett nytt bekymmer;
Mina bikinitrosor är lite stora, så om jag dyke ri vattnet fort, kommer jag antaligen att tappa dom.






Nu får det vara slut på nostaglitrippen här. Den skulle vara rolig, men när jag slog mig ned och började leta efter roligainlägg, så var de kanske inte så roliga trots allt. Så en slutsats jag kan dra är att jag har aldrig skrivit riktigt roligt, och kommer aldrig göra det heller. Take it or leave it.


Kommentarer
Postat av: tammy

Jag har skrattat mig fördärvad, eller så är jag bara full, HAHAHAH!!!!

2006-11-26 @ 02:14:19
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: lenny

aaahh...those were the days!

2006-11-26 @ 18:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0