En helg i sälen med emma

I fredags så for jag och Emma till sälen som ni trogna läsare redan vet.
Bilfärden var lång och Emma satt och och mummlade om konstiga saker.
Malin: Coming through
Emma: haha va? jag tyckte du sa Welcome to Miami
Sen så såg hon dåligt oxå
Emma: Nu är det bara 6 km kvar!
Fast egentligen var det 65 km.

Ungefär så började våran resa till Sälen och sedan fortsatte den likadant.
Kvällen i sälen blev en lugn tillställing med lite film och mys för att sedan krypa ned i sängen.
Lördagen började med att Håkan kom dit och Berta skällde ut honom.
Vi åt frukost och såg fram emot en lång dag i backen där vi kunde sitta och spana på snygga snowboardkillar. Till våran oerhört stora besvikelse så såg vi inga snygga snowboardkillar. Inte en enda. Vi såg bara juniorer på 13 år och det är inte så mycket förr oss. Lamm kött i all ära men när pojkarna är 13 år har det gått för långt.

Det var till en börja lite molnigt och isigt i backen fast det blev bättre senare på dagen. Klarblå himmel och solsken!
 Jag och Emma ägde FLATfjällsbacken. Eftersom jag och emma har den mest underbara humorn tillsammans så garvade vi högt och länge åt namnet. Varje gång vi såg skylten tyckte vi att det var lika roligt.

Vi skulle käka lunch inne på Ski burger som inte längre var någon ski buger så vi käkade lite spagetti. Mycket trevligt. Hade tänkt kika på Big air tävlingen men den missade nog vi.
Inga större händelser i backen med andra ord. Eller det var en mamma som såg ut hångla med sin 7 åriga son,fast hon kanske bara hade hittat väldigt mört lamm kött?

Vi tog oss hem och funderade på utgång eller sitta hemma. Det blev utgång, delade på en flaska vin, drack lite rött vin för att sedan bege oss iväg till HC. Det var ju en liten chansning då det var 20 där.. men det löser sig alltid och det gjorde det även igår. Dörr vakten försökte spela lite hård men det gick inte så bra för honom.
Emma: 120 spänn för att gå in!!!
Killen framför oss kollar lite konstigt på Emma
Emma lite senare vid gaderoben: 20 spänn för gaderoben!!
Killen som fortfarande var framför oss kollade ännu en gång konstigt på emma. Emma kände sig som världens snåljåp så hon fixade de senare under kvällen genom att lägga X antal hundralappar på cider.

Vi gick raka vägen till baren och då det till en början var ganska så folktomt så slog vi oss ned vid ett bord och chillade lite granna. Hängde ett tag och sen innan vi riktigt visste ordet av det så var det massor med folk.
Träffade örebroare som lärde oss en dans. Emma lärde dom våran dans ( som inte jag kunde ).
Vi dansade, drack, pissade och blev fotade. Ungefär som en vanlig utekväll brukar vara.
Emma fick ett vitt lurvigt nyckelband som hon fullkomligt älskade. Väldigt vackert.

Sen så åkte vi hem. Glömde bort att säga vart vi skulle av, busschauffören var inte så munter, men han hade inte hjärta att låta oss gå från tandådalen så vi fick åka runt och tillsist hoppa av vid den rätta busshållsplatsen.
Vi dansade oss hem á la Snygg, sexig & Singel.
Fick världens utskällning av berta när vi kom in i huset innan hon insåg vilka det var. bra, nu visste alla att vi var hemma. När vi hade gjort iordning oss och jag hade planerat att sova så sa emma till mig på skarpen att det fick jag minsann inte göra. Så hon klättrade upp i min säng och så låg vi och hade utvärdering av kvällen.
Mitt i våran lilla utvärdering får vi ett sms som var löken på laxen för kvällen.
Okänt nummer.. mycket spännande. Jag tror att emma har delat ut mitt nummer på Hc, Emma tror att jag har gått och delat ut mitt nummer på Hc. Men så var fallet inte. Vi tittade på sms:et, utbrast samtdigti ett stort VA?! Och började sedan asgarva haha. Kvällen fick en spännande vändning.
När vi började bli lite för trötta där vid 04.00 tiden så slockande vi och vaknad einte föräns sent dagen efter.

Ännu en gång hade vi tänkt spana på snygga snowboardkillar, så vi tog skotra till tandådalen, klättrade upp i backen och satt oss i solen. Det enda vi såg, som var lite gulligt var två små små tvillingtjejer som åkte och höll varandra i handen. Mycket söta. Snygga killar var det brist på även idag.
Lite besvikna så åkte vi hem till stugam, käkade för att sedan åka tillbaka till Falun.

image70

Kommentarer
Postat av: em

ännu ett av alla smickrande kort på oss två. Eller dig är det ju inge större fel på men jag själv ser ut som en upplåst köttbulle. Haha undra hur kort som den konstiga snubben i kepsen envisades att ta ser ut!

2007-04-02 @ 11:56:46
Postat av: Linnea

jag har inget minne av någon hamburgarekupp? haha, refresh my mind!

2007-04-05 @ 11:12:23
URL: http://Linneayeah.blogg.se
Postat av: Hemlig beundrare

jag tycker iaf att ni är söta :)

2007-04-05 @ 12:30:48
Postat av: Em

Hoppas en repris hinns med innan jag åker, det var en kul helg!

2007-12-03 @ 10:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0