En Tp kväll att minnas

Igår när jag hade proppat magen fylld med påskmat och mått illa i 1 timme bestämde jag mig för att åka till Rättvik.
Jag, Oscar, Bittan och Oscars Mormor spelade 21. Jag var kanske inte så bra på de, men jag förlorade iaf inte.
När kortspelandet var klart så försökte vi lite tafat dra ihop ett gäng att spela Tp. Jonis drog till Lucky så fort han hörde att jag skulle vara med. Hppf, vad är det för fel på mig nudå?
Lundin ville absolut vara med Cindy i Borlänge. Bye bye. Gotte och Sofia sa att dom skulle sova. Ja det tror jag så mycket jag vill på. Men gotte var snäll och lånade ut ett Tp till dom 3 som var kvar och var på att spela Tp: Oscar, Kalle och jag.
Vi traskade ned till Kalle's hus och jag böev överlycklig då jag fann min Pyamas överdel. Kalle sa att han hade letat jätte noga. Ja så, lujger gör han oxå.
Spelet drog igång och jag tog ledningen väldigt snabbt. Oscar tog sistaplatsen ganska så snabbt och aklle placerade sig som tvåa. Oscar och Kalle tyckte att jag fick bebisfrågor hela tiden. men ofta frågor om kärnkraftverk är bebisfrågor. Jag tycker att Oscar fick bebisfrågor.image73
Obs, det var den Rosa frågan som oscar fick. Tyvärr kunde han inte svaret och fick INTE en plupp.

Jag var duktig, men när jag började bli lite övertröt så började jag försäga mig lite då och då så att kalle fick pluppar. Han kunde ju inte heller svaren på sina bebisfrågor, han fick någon fråga om vilka kort i en kortlek har kläder eller ngt liknande. Kommer ju inte ihåg. Men jag försa mig gång på gång och jag praktiskt taget gav kalle vinsten. Jag tycket att han förtjänade den. Eller så berodde det på att jag bara fick totalt löjliga frågor där på slutet och tröttnade på att inte kunna svaret på mina, då jag fick lov att passa på när jag kunde svaret på Kalles.
Oscar han behövde ingen hjälp tyckte jag. han klarade sig så fint endå. Där på slutet började jag bli riktigt orolig att han skulle gå om mig. Kanske även där finns en anledning till att jag hjälpte kalle, så att inte oscar skulle vinna över mig?
Huvudsaken var iaf att jag inte förlorade och att det var en rolig kväll.

Kommentarer
Postat av: Jordan

oscar suger på tp!

2007-04-09 @ 18:26:27
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: lenny

Jag kan svaret på den gula frågan:
Spetälska

YES!

2007-04-10 @ 00:05:44
URL: http://Linneayeah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0