Är Slitz min nya bibel eller borde jag egentligen skriva att Stefan Jensen är min nya gud?

Dagen till ära besökte jag fristaden vid gustavstorg. Erikas underbara lägenhet med solskenig balkong.
Linnea blev klippt och berättade om sina äventyr som utspelade sig på våran gårdag. Jag berättade om mina äventyr som inte var så speciella utan höll sig mest inom ramarna för det som anses vara normalt för mig. Det diskuterades hurvida "Våran" innebär mina föräldrars, min och mitt ex's eller kanske rent utav min och min flickväns. I dom diskussionera gäller det att börja använda det centrum i hjärnan som det flesta kvinnor har begåvats med - tolkningscentra. Ett uttmärkt litet tillhåll i hjärnan som mestadels av tiden används helt och hållet åt att tolka allt killar tycker, tänker, säger, skriver och gör. Tråkigt nog så kan det där tolkningscentra ibland slå fel så att det bara smäller om det. Killar är ( som det kanske redan är bekant) inte lika komplicerade som vi tjejer, så när dom säger att det var en bra låt, så menar dom att dom tyckte låten var bra, inte som vi tjejer som menar att den var bra när man är på det humöret, men det kanske är bra om man är ledsen oxå, fast egentligen var den ganska dålig.
Vi kom i alla fall inte fram till något nytt, bara det vi kom fram till innan. Våran, vilkens våran nu än  det är, så spelar det inte så stor roll i det här fallet.
När Linneas hår var kortare och bra mycket fräschare så käkade Erika lax som svettades vitt fett. Men det är nyttigt fett. Erika gillar fiskar som är råa och feta, men även tillagade i ugn. Jag gillar vanligt hedligt farligt fett som sätter sig i mina blodådror och gör så att mitt kolestorolvärde skjuter i höjden. För mig och Linnea fick det bli en varsin pizza. Praktiskt och bra, två måltider för priset av 30 kronor styck. Det är ju faktiskt billigt och bra ( svenskt tänkande jag vet). Vi hade en liten picknig i solen på Erikas stora balkong och av någon anledning så kom vi till "Malin kommer bli författare"-punkten. Jag slog näven i bordet och klämde fram att här ska det inte skrivas någon bok, jag ska arbeta för slitz. Moore skulle oxå fungera bra. Jag och mina vänner är faktiskt inga sådana dära tjejer som sitter och beklagar oss över dom halvnakna tjejerna som viker ut sig i tidningarna. Vi tar inte någon direkt ställning utan tycker mest att dom får väll göra som du vill. ( Okey, dom dagarna självförtroendet är på botten och pms'et skjuter i toppen så hatar vi slitz-utvikningstjejerna, högt, mycket och länge). Men idag hade vi inget emot dom. Istället snackade vi om hur roliga dessa tidningar är och hur mycket intressant fakta man får reda på ( Visste ni att från och med första dejten --> att man får tjejen i säng tar det i genomsnitt 7 timmar, så tänk på det när en kille föreslår en heldagsdejt, han vill antagligen bara ha dig i säng, med god marginal). Vi höll nästan på att springa ned till tobaksaffären på hörnet där Dalarnas billigaste snus säljs enbart för att inhandla en Slits, Moore eller Café vad som helst för att ha lite högläsning. Den svenska mentaliteten slog oss och vi blev på tok för snåla för att inhandla en tidning. Varför köpa en tidning när man kan läsa den på internet?
Teknikern, som i det här fallet var jag, sprang in för att slita ur sladdarna ur Erika's dator, placerade den framför mig på filten och knapprade in dom magiska boktäverna http://www.slitz.se
Vi hittade en viss Stefan Jensen, han hade skrivit en artikell om Love Hurts. Den var mycket underhållande och min högläsning avbrytas för att egna små anekdoter behövde trängas in.  I och med allt läsande gjordes Erika's hjärna sig påmind om 2 böcker hon hade köpt - Uppdraget & Bibeln.
Uppdraget ska jag för övrigt införskaffa mig själv. Det är en mycket praktisk bok som ger en ett uppdrag om dagen som man ska fullfölja. Vardagen kommer ta nya vändningar och allt kommer bli lite mer roligt. Uppdragen var allt från att gå till en affär i pyamas, osminkad i stövlar och köpa gurka och vasselin till att korsa den närmsta vägen så fort en människa sökte ögonkontakt med en. Den andra boken,Bibeln, var en kompisbok för lite vuxnare människor ( som jag har börjat räkna mig själv till). I den lilla boken kom dom mest omfattande grejerna fram och det hela kretsade för det mesta kring sex. Jag hade dock väldigt svårt att fylla i saker som Konstigaste stället du har haft sex på och den konstigaste sexupplevelsen. Ja menar, jag har ju svårt att bara ta mig ur sängen.  Jag tror jag satt och stirrade ned i boken en timme innan jag hade fyllt i mina 3 sidor om mig själv. Jag gillar att prata om mig själv, men att svara på frågor om mig själv är lite för svårt för mig. När jag var klar med det svåra uppdraget var det Linnea's tur att svettas med bibeln. Själv stod jag och läste små artiklar om sex skrivet av min nya idol - Stefan Jensen. Härmed lämnar jag er för att viga min lördagskväll åt något helt annat än att skriva blogg, umgås med Linnéa.


Kommentarer
Postat av: Erika

Fy fasen vad du är bra på att skriva! Jag får gåshud! du är GRYM!

2007-08-05 @ 11:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0