Det skulle ju bli bra sa du?!

Idag är det som kanske redan bekant den 15 augusti. För exakt ett år sedan bestämde jag mig för att färga mitt hår brunt. Min pojkvän som jag hade då hade önskemål om det. Jag vet inte om det berodde på att jag ändrade hårfärg eller om det var för att Danne dumpade mig 2 dagar senare som gjorde att mitt liv tog en stor vändning. Jag har aldrig haft ett så händelserikt liv som jag hade haft det här året, på gått och ont. Jag hade faktiskt påbörjat en lång årskrönika, tre stycken A4 sidor och då var jag bara framme vid julafton då pappa hade provning om vad som smakade bäst när man ville spetsa glöggen ( för er som inte vet så är det faktiskt rom). Sen var det en tanke som slog mig - Det är för personligt. Jag brukar inte vara rädd för att skriva personliga saker, men det där var så personligt så jag kunde spytt på det. Jag vägrar skriva ett ord till på min gamla årskrönika, den skrämde mig en aning. Istället tänker jag göra ett mindre rolig, mindre personlig lite kortare minnes-någonting.

Jag har några datum här som jag kommer ha svårt att glömma:
17  Augusti -  Danne dumpade mig.
26 Augusti - Jag träffade Jonis för första gången i mit liv
1 September - För den dagen var något alldes speciellt
27 September - Jag & Linnea festade med Frykholm och Wahlis och gick på Harrys.
28 September - Jag var full i skolan pga av spriten vi hade hällt i oss dagen innan.
7 oktober - Parken i Rättvik, jag önskar att jag aldrig hade åkt dit
25 Oktober -  Jag åkte till Bryssel för att hälsa på min Kusin
2 November - Jag och Tammy skjutsade mirre till Arlanda. Jag bröt ihop på Max och vi hade världens mysigaste bilfärd. Ice Alert. Kvällen avslutades väldigt lyckligt.
11 November - Finfesten i Sågmyra och efterfesten då jag, Linnea, Stefan & Dan halkade runt i Bjursås
2 Decemer - Jag och Emma flängde runt på Etage och hade en hel-lyckad utekväll
8 December - Jag fick den där kyssen som jag drömt om sen jag gick i 9an
9 December - Jag och Linnea satt på akuten i 4 timmar och jag fick repris på den där kyssen jag drömt om sen 9an.
25 December - Juldagen = Fest
31 December  - Roligaste nyårsaftonen i mit liv.
3 Januari - Jag hämtade ut min digitalkamera och Linnea fyllde år
20 Januari - För den kvällen var bara så rörig
31 Januari -  Det första Phone me jag gick på. Glömde dock mina skor på förfesten...
23 Februari - Jag gick på toaletten med helt fel person
28 Februari  - Jag ramlade och slog sönder min haka på fyllan
15 Mars - Emma, Maja och jag åkte till Oscar i Uppsala och gick ut på Sthlm's nation
31 Mars - Jag och Emma gick på Hc
4 April -  Den helskruvade Studentkickoffen
29 - 30 April - Sista april i Uppsala.  Behöver jag säga något mer?
11-13 maj - Studentkyrssningen
22 Maj  - Linnea kom hem från Thailand
23 Maj - Fin fika på stan och utgång på etage på kvällen.
26 Maj - Klassfest, katastrofal kväll + Lyckad kväll
4 juni - Mösspåtagningsfest
6 Juni - Nationaldagsfest
8 Juni - Studenten
9 Juni - Studentbalen
10 Juni - Jag och Linnea gick hem i balklänningar och mötte en arme med Orienterare
23 Juni - Dössberget som inte var så kul, men efterfesten var ju bra måste jag säga
19 - 22 Juli  - Min och Majas göteborgsresa

För er som orkade ta er igenom listan, grattis. Eller så kanske jag borde säga förlåt för att jag skrev den. Det blev en hel del datum som jag alltid kommer att komma ihåg, och utöver dom där datumena har vi ju vissa händelser runtomkring där som jag kommer bära med mig i minnet. Jag lärde mig att folk tror på det jag skriver i bloggen (fast dom absolut inte borde göra det) det var ju så att jag råkade skriva att emma drack alkohol på morgorna. Efter det inlägget var det flera stycken som trodde att Emma hade problem med alkohol, förlåt emma.
Dagen emma kastade en halvrutten mandarin i skallen på Albin var inte eller fy skam. Svenska lektionen då maja sa att min väska såg ut som en pung, dagen jag och Maja hade suttit tysta i 2 timmar och maja sa:

igår när jag satt i soffan kom det en bärfis gående. Då slog jag till den så att den flög.
Emma blev förkyld och bestämde sig för att slicka på Albins nycklar. Albin blev mycket upprörd. 
Det hår året som har varit har varit riktigt bra, fast på någotvis kan jag inte släppa tanken på att det här var kanske det värsta året i hela mitt 19 åriga liv. Men det var det bästa året i mitt 19 åriga liv. Jag satt och funderade lite på det där med bästa och värsta, det är så mycket som jag har gjort som har varit det bästa, samtidigt som det värsta jag har gjort. Hur kan det komma sig? Jag vet inte om jag vill fortsätta ha brunt hår eller om jag ska bli blond igen.
Man säger ju att blondiner har det roligare, men jag vet inte det jag. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig om jag ska fortsätta med mitt röriga liv i brunt hår eller om jag ska återgå till den lugna vardagen i blond hår. Det visar nog sig snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0