Onsdag i Falun

Onsdagen har ännu en gång bestämt sig för att besöka Falun. Av någon anledning så verkar den återkomma en gång i veckan. Jag gillar onsdagar, speciellt om man har planer på att gå ut. Jag antar att det är ganska många som just nu sitter festsminkade i sina festfina kläder och fyller kroppen med alkohol i sällskap med trevliga och otrevliga vänner med dunkande bakgrundsmusik. Själv sitter jag utan vänner, varken trevliga eller otrevliga och dunkar bakgrundsmusik och inväntar att jag ska gå till jobbet. Det här är min näst sista natt och arbetstillfälle på Ericsson Cables. Min sommar på Ericsson cables har varit helt okey. Självkalrt hade jag föredragit att vara ledig hela sommaren och haft ett kontokort fyllt med pengar som jag bara kunde dra när det behövdes. men eftersom jag inte är något pokerproffs eller dotter till en miljadär så har jag knegat hela sommaren. Men som sagt, det har varit helt okey. Fast det ska bli sjukt skönt att sluta det där jobbet och förhoppningsvis lyckas få något mer stimulerande jobb i Dublin. Att glo på kabel hela dagarna är varken stimulerande eller utvecklande.
Om en vecka, vid den här tiden kommer jag och Linnéa sitta på flygplanet och vänta på att det ska lyfta till Dublin, om det inte blir försenat eller inställt vill säga. Man vet ju aldrig med Ryan Air. Förhoppningsvis kommer vi att vara glada och förväntningsfulla, man vet ju inte riktigt säkert. Vi kanske blir sentimentala och sitter och grinar istället. Eller så kanske det blir en skräckblandad förtjusning. Det visar sig helt enkelt.  Jag vill att det ska bli bra.. och jag vill lämna allt det dumma här hemma i Falun så att det får en chans att försvinna tills nästa gång jag kommer hem för att hälsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0