Smiley Faces

Jag vill sätta ord på något jag inte riktigt kan sätta ord på. Men jag är så glad och det känns som om mitt liv har tagit samma vänding som min viktkurva ( det vill säga att den går stabilt uppåt). Min lördag var tänkt att innehålla en utgång men eftersom jag var nykter förra helgen så kunde jag lika gärna vara nykter en till helg tänkte jag, speciellt med tanke på min förkylning som jag har dragit på mig. Jag brände en skiva, en blandskiva ( det var mycket länge sen, den senaste jag gjorde fick lixom namnet sälen 07 och det var i mars). Storhandlade på City Gross ( 5 loka för 35 spänn, man kunde knappast tro att det var sant!!!), köra lite bil med sällskap av Enur, Maia, Maja, Felix, Nelly mfl, läsa lite i boken, fjärilar i magen, The ring ( ännu mer fjärilar i magen), Natt bad ( massor av fjärliar i magen med tanke på det mörka vattnet, speciellt efter att ha sett The ring), underbara säng.

Även fast jag bara tog det lugnt och inte var ute och festade så slocknade jag inte föräns kanske 3 -4 någon gång. Men det blir ju sådär när man har någonting att göra i sängen ( jag undrar hur många sömntimmar den där Marian Keyes har snott av mig). Eftersom min klocka inte varit den bästa den senaste veckan så tyckte den att det var dags att ringa klockan 07.00. Ring ring och jag kunde inte somna om. Happ, klockan var på tok för lite för att man skulle kunna göra något vettigt, så jag bestämde mig för att ligga och titta i taket, titta lite till vänster, titta till höger ( det absolut bästa håller att titta åt) när klockan var ca:10 så tyckte jag att det fick duga för att börja göra något av dagen. Så min dag började med andra ord med att titta på Hey Baberiba i 1 timme och 30 minuter. Det var nice. Lagade lite spagetti och köttfärssås ( mackförådet var inte så mycket att hurra över). Kikade mer på Hey Baberiba, Lyssnade på The Killers och tuppade av. Jag måste då säga att dom här två gångerna jag har lyckats somna under det senaste dygnet har varit dom 2 bästa sömnerna på väldigt väldigt länge. Ni vet en sån där sömn som skänker ett lugn som ibland är väldigt svårt att hitta. Vaknade till och tänkte att om jag inte skulle sova innan klockan 10 så kunde jag ju inte ligga och sova mitt på dagen. Tog mig upp ur sängen och pysslade med fina saker som hänga tvätt och diska.

Kärleksfull som jag är har jag även varit väldigt klängig idag, men det är bara mysigt. Pappa grillade och det blev en väldigt lyckad måltid. När maten hade ätits upp så var det jag som kom och tänka på min viktkurva så jag tog med mig syskonen Balkåsen minus Anne på en promenad som varade i 1 timme och 30 minuter i högt tempo.
Nu sitte rjag här ny duschad och känner mig bara glad. kan det vara en liten adrenalin kick från träning som spökar eller är det något helt annat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0