Time to sleep?

Jag är makalöst förvånad över hur pigg man kan vara trots att man sover så lite. Den här veckan har sömnen inte alls varit vad den borde ha varit. Fint väder gör det svårt att sova på dagarna och värmen gör att det är svårt att ta en liten powernap på 3 timmar på eftermiddagen. Det kanske inte är så konstigt att jag har fått mig en förkylning.
Igår kväll lyckades jag mot alla odds somna vid 00.00 tiden och det var jag väldigt nöjd över. Det var bara det att 1 timme och 30 minuter senare vaknade jag av en fylleringning utav det positiva slaget. När den var över så hade jag vaknat till liv och kunde inte alls somna. Jag kikade i taket, käkade två bananer, låg och funderade lite på mit liv och kände mig allmänt nöjd. Ca 1 timme senare så kom nästa fyllesamtal ( samma positiva slag), dt uppskattades starkt att jag fick lite sällskap sådär mitt i natten, även fast det bara var via telefonen. Men som våran vän Nelly F sjunger All good things comes to.... så tog ju även det där samtalet slut. Där låg jag bra mycket piggare än innan. Det var nästan så att jag kunde ha gått till jobbet och kikat vad emma hade för sig. Fast sängen var trots allt skön.
Låg och byggde upp en liten fantasibild om att jag var på jobbet och att det var första natten... det gick inte så bra för jag fick en stark lust att spela kort istället. Hmm, jahaa, det får bli en film. Pretty Woman. Det gjorde susen, klockan 5.00 kände jag mig trötter och stängde av filmen för att sedan somna.
Vaknade upp vid 09.00 och var pigg och glad. Donade runt lite här hemma i huset för att sedan bege mig ut på en promenad. Det gjorde gott för min kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0