En torsdagsmorgon att minnas, typ.

Den här timmen är bara en liten hållplats i väntan på att erika ska sluta skolan + ge sin sjuka syster bananer. Jag tyckte det var lite förvirrande. För jag trodde på en gång att Erika tycker att sin syster är sjuk som tycker om bananer, därför så ska hon åka hem till systern med bananer. Fast det hade i och för sig varit bra mycket roligare om Erika tyckte att sin syster var sjuk för att hon inte gillar bananer och därför, just därför, skulle hon åka hem till sin syster med bananerna.
Fast egentligne så tror jag att Erikas syster bara är sjuk och vill ha bananer, precis som Erika sa.

Den här dagen har varit annorlunda. Jag vaknade upp hemma hos Emma, i emmas säng, utan emma.
Det är inte det som brukar hända mig på morgonen. Fast det var ju emma som öppnade dörren och sa: Malin, nu är klockan 10! Jag fattar inte hur du kan sova så länge.
Ännu en gång fick jag bevisat för mig vilken dra och duktig tjej Emma är. Då hade hon gått upp ca 3 timmar tidigare och sprungit upp till Stångtjärn, där hade hon sedan hackat upp isen runt hela stångtjärn, flyttat isen som om den vore ett lock på en kakburk. Simmar ett varv runt hela Stångtjärn för att sedan kuta hem igen. Väl hemma bastade hon så att hennes kropp skulle bli riktigt ren. Slutligen så väckte hon mig.
Ja, det där var väll lite halvsant kanske, men det var ungefär så det gick till imorrse.
Vi åt frukost och jag duschade. Emma mummlade om någonting, Jag fick funderingar på att gå på Kinky Part på Etage. Kanske något som skulle passa mig? Jag och Emma gick en promenad med hennes hund för att kunna diskutera sjuka grejer.
Åkte till skolan och hade det allmänt bra.
Nästa konstiga grej som skedde var ganska nyligen. Jag satt här i lugnan ro vid min dator, hör att någon sliter upp dörren och ropar hallå. Till mina stora förvåning är det pappa ( För er som inte vet om det så jobbar han i sthlm, där han borde vara just nu tycker jag?). Han säger åt mig att sätta på lite kaffe och att han bara ska hämta skotern. Vad ska han med skotern till i Sthlm? En shoppingtur på Nk?
Fast det är noginte så konstigt som det verkar.

Nu ska jag ringa oscar som antagligen har lektion och inte kommer ha tid att prata med mig. Men det kan vara värt ett försök tycker jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0