Nä ja än't bitter

Idag vaknade jag utan tvekan på helt fel sida.
Kändes onödigt at gå upp ur sängen. Va fan ska jag göra idag?
Det enda jag ska göra är väll att skriva den där uppsattsen till reiligionen, men det tar max 1 timme om jag skulle slå mig ned och verkligen skriva den. men det gör jag inte. Jag vet inte varför.
Klockan är redan 2 och jag har inte hunnit åstakomma något idag.
Mitt nya liv som produktiv gick åt helvete på en gång. Förvånad? Någon? nej, tänkte väll det.

På det så bor jag ihop med mina föräldrar. Det går mig på nerverna och jag känner att jag inte är en specielt trevlig dotter. Mamma försöker bara vara snäll och hjälpa mig göra lite grejer, men så fort hon öppnar sin mun och frågar om någonting blir jag förbannad. Varför tjata om något som jag redan känner mig stressad över? "Malin, har du fixat det där med Balklänningen" " har du skrivit dittCv" " har du fixat sommarjobb" Vafan, jag vet om jag måste fixa balkläning, skriva Cv, fixa sommarjobb och allt annat som man måste göra. Jag hatar att leva ett liv med massor av tråkiga måsten.  Dessutom vill jag inte inte dela mitt liv med mina föräldar på det här viset. Jag vill inte att dom ska lägga sig i vad jag gör. Jag hade nog haft 10 gånger bättre relation med mina föräldar om vi inte bodde under samma tak. 
Tänk om det kunde vara så fint att dom ville betala en lägenhet till mig + lite mat. jag hade nöjt mig med att äta nudlar om det skulle vara så. Bara jag fick lite tid för mig själv, så att jag kunde göra precis vad jag vill.

och sen var de det här med att ständigt inte ha några pengar.
Vem tror att man ska klara sig med det lilla man får in i månaden?! Jag har snart inte köpt ett par jeans på 1 år, och jag är i väldigt stort behov av ett par nya jeans. Ett par ljusa. Jag behöver tröjjor. Tunna stickade koftor i 100 % bomull. En fin tunika. Några nya linnen som man kan ha när man går ut på krogen och några tshirtar som jag kan ha på mig i skolan. En ny handväska. Har redan hittat en handväska, den kostar 250 - den stora frågan är bara - varitfrån får man 250 kronor?
Jag vet inte vart pengarna tar vägen. Men inte på kläder iaf, för jag har inte köpt nya kläder på väldigt länge. Det är inte bra. Om jag skulle rensa ur min gaderob så skulle det eka i den.

Fan det här är verkligen inte roligt. Jag känne mig lite bitter faktiskt. jag är bitter, dom flesta kanske redan har märkt det.  Jag kanske håller på att gå in i en deprission, eller så beror det bara på att jag vaknade på fel sida & att jag försöker sluta med nikotin, eller att jag bor med mina föräldrar. Det är faktiskt en anledning som är stor nog att få mig nere.

Back to the religion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0