Något nytt

Ja, jag hade bestämt mig för att i år ska jag prova nya saker. Jag gjorde en ny sak idag, fast det var inte med flit.

Igår åkte jag till stugan ute i Korså Bruk för att åka lite skoter och ta det lugnt. Jag skulle åka hem idag efter middagen. Men när jag och Pappa hade varit ute och åkte lite skoter och jag hade käkat lunch så sa jag till mamma: jag tror jag åker hem nu när det är ljust, ifall jag skulle köra i diket haha.
Jag sätter mig i bilen, lyssnar på Miss Li på jätte hög volym, sjunger för fullt och kör rally på den väldigt smala slingriga, korkiga vägen mot Falun. Åker och sladdar lite för skojjs skull och allt gick jätte bra.
Tills det kom en kurva och jag får sladd utan att vara beredd på de, så först håller jag på att köra av vägen till vänster där det står ett stort träd: ALDRIG I LIVET ATT JAG TÄNKER KÖRA IN I ETT TRÄD, var min första tanke, så jag vred om ratten till höger, väldigt för mycket så bilen fick lite spinn och jag göed rakt ned i diket. Så där satt jag i min lilla bil, kunde inte öppna dörren pga av snö som var i vägen. Nähäpp, vad gör jag nudå? Mitt ute i skogen & ingen mobil på världens nästan minst trafikerad väg. Yes, precis där jag ville spendera min lördagskväll. Började grava då jag tyckte att min situation var väldigt lustig ( fast det inte alls kanske är så lustig när man tänker efter). Jag insåg att jag inte kunde sitta kvar i bilen, så jag ska klättra ur den, självklart lyckas jag riva ned backspegeln. Men jag kom tillsist ut ur bilen och började kika runtomrking. Titta till höger - SKOG, titta till vänster - SKOG.

Jahaaap tänkte jag och tog fram mobilen och tänkte ringa Oscar av alla människor ( undra vad jag tänkte, vad ska han göra åt saken när han är i Uppsala, men Oscar har lösningar på allt, det vet ja), men när jag åter igen kom på att jag fortfarande inte kan min Pin-kod så la jag ned det där med mobilen och började vandra mot korsån. Lucky Me, jag mötte en bil, med pensionärer som försökte hjälpa mig att dra upp bilen ur diket men det gick inge vidare. Så dom skjutsade med till Finngärdet där dom hade sett en bil med 4-hjuls drift. Ja vad bra. Så jag knackade på lite försiktigt och slog på min mest oskyldiga min och berättade om min lyckade bilfärd. Det var en snäll kvinna där som bjöd in mig och ringde sin man. Han var på grabbkväll & hon sa att dom bara skulle tycka det var roligt att få vara lite manliga. Så där kom dom på en skoter. Vi tog bilen bort till min bil och fixade lite. Sen när dom började försöka dra upp bilen så gled den efter den andra, det var bara det att bilen fortfarande var kvar i diket och inte kom upp på vägen.
Men helt plötsligt så satt jag där på vägen i min bil och kände - Ja, jag kommer inte missa Melodifestivalen! Nej det kände jag inte, mer kanske - Ja, nu slipper jag sova ute inatt.

Så glad i hågen körde jag hem, men det blev inget Rally den turen. Jag kände att jag hade fått nog av att sitta fast med en bil i diket mitt ute i skogen. Mycket skönare att bara vara hemma där jag kunde ha min mobil i gång.


bil
Såhär kan det sluta när man kör rally och lyssnar på Miss Li.

Kommentarer
Postat av: Tammy

Trodde ALDRIG att du skulle vara den första av mina kompisar som körde ner i diket, knäppskalle :P

2007-02-04 @ 17:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0