En Roadtrip till Karlstad via Örebro

Igår var det fredag och det gillades starkt.
På dagens schema stod det fika med min kusse Karin som mestadels flyttar omkring här i världen, så det gällde att passa på medans hon var hemma i Falun.
Efter mycket om och men så hamnade vi på Café där vi diskuyterade världsviktiga ting som killar, killar och killar. Vi hade mycket att gå igenom eftersom vi inte hade träffats sen höslovet så det blev en update på allt som hade hunnit ske. Inte bara på killfronten. Oj, nu låter det här som om vi har nya guys varje vecka, men så är det inte. Det är bara mycket snack om samma killar om vad som har hänt där. En ny kandidat var dock Mc som helt oväntat bara ramlat in.
När vi hade gått igenom det mesta som gick att gå igenom så sa vi Hejdå, kom på min student, jag fixar det, Herrå! Jag åkte hem, kom på att jag skulle ha lämnat tillbaka en film så jag åkte tillbaka och lämnade tillbaka filmen för att åka hem och hänga vid datorn.
Hade sällskap med Oscar i några timmar, vi fick mycket vettigt sagt på dom där timmarna, eller så var det mest strunt, men kul var det.
När klockan hade bevgivit sig till 21,00 kom Erkz och hans jobbarkompis med supertelefonrösten Dennis förbi och plockade upp mig. Jag hade storslagna planer på vart jag vill åka på road trip. Jag fick dock inget av det jag ville, men jag sa inte heller nej till Karlstad. Jag blev lovad att vara hemma 02.00 så varför inte tänkte jag och hoppade glatt in i bilen.
Vårat första stopp blev i Borlänge där grabbarna shoppade på Max, jag tog över körningen och testade alla bromsar. hrrm. Dennis var livrädd. I Ludvika fick Erkz ta över körningen.
Under våran åktfärd underhöll vi oss med att snacka skit om deras jobbarkompisar ( jag fick mycket sagt). En hel del blodiga historier och hemligheter avslöjades så att vi skulle lära känna varandra.
Egentligen kände vi inte varandra men det gör vi nu.

Efter en fel åkning till Örebro( Erkz körde fel) kom vi äntligen till Karlstad där dennis gick och tjatade om hur stor han egentligen är. Jag fick inte säga ett ord för då skulle vi bli nedslagna av ett gäng. Jag tyckte det lät spännande, men det hände aldrig. När vi hade hittat vårat mål: Donken vågade ingen av grababrna gå in. Jag staplade in i mina sötvletter och kollade mig förvirrat omkring och funderade vad jag letade efter.
Jag fann inte det jag letade efter, men jag kan lova er att 3 14 åringa tjejer spanade in mig rejält när jag stod där och snurrade med min Metro. Tillsist hittade vi rätt chick.
Plockade upp henne och började bilfärden hem. Jag satt vid ratten, annars vågade inte chicken åka med. Men när jag kände att det var mycket snö och oerhört väglad överlät jag bilkörningen till Erkz. Han kände trots allt sin bil bättre än mig. Vi var hemma 05,30. Men tänkt vad kul vi hade!
Det är inte varje fredag man hamnar i karlstad och får gå på toaletten där.
Men det blev kanske inte en lugn och skön hemmkväll som jag hade hoppats på och det där förbättrade in på mitt halsont om jag säger så. Men jag är helnöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0