Back to the bike

Jag och Linnea är inte snabbast i världen. Förut var jag snabb, men inte längre. Jag vaknade dock tidigt och uträttade en hel del ärenden på morgonen ( b.la plingade jag på hemma hos Erika som trodde att det var någon som skulle vräka henne). Jag ägnade mig åt att skriva lite. Det har blivit många sidor nu på senaste tiden. När klockan var över 12 så tyckte jag att det var dags för Linnea att vakna. Vi irrade runt lite hemma hos henne, irrade runt hemma hos mig ( brände ut 2 jätte bra skivor på mina snygga cd skivor), sen så krattade vi löv ( vi krattade så mycket att linnea höll på att svimma), sen skulle jag duscha och käka och linnea skulle dona. Efter det lyckades vi komma iväg till rättvik. Fast även det skulle ta lite tid eftersom dom höll på med vägarbete. Jag och Linnea fick stanna och vi var så trevliga mot den där vakten. Efter ett tag börjar det komma bilar från mötande sida och eftersom jag är som jag är så säger jag till Linnea att om vi kanske har tur kommer en snygg kille.
Javisst, efter en stund skymtar man något snyggt i en bil som kommer. Till min förvåning ( eller belåtelse) så vinkar den där snyggingen till mig och jag vinkar glatt tillbaka. När han har åkt förbi skriker Linnea ut hans namn.
Nej, inget nytt ragg för min del. Det var dock ganska roligt för jag var nämligen asnöjd.

Kom till Rättvik efter mycket om och men, körde vilse vid alla smp kringliga vägar runt Daniels hus. Men vi lyckades tillsist komma hem till honom. Sa hej och sen så åkte Jag, Daniel och Linnea ( som satt i baksätet trots att hon hade sagt shot gun)  i min lilla racerbil till gammelgården där vi överaskade Johanna. Linnea käkade ofärskämmt mycket glas. Gotte kom förbi och jag kunde berätta för Gotte vart han skulle flytta. Daniel hade googlat till mig. När Johanna skulle stänga så ville vi kolla på Gottes nya villa. Han hade fixat hur mysigt som helst där. Det uppstod dock en liten dispyt mellan Daniel och Gotte när vi kollade i garaget. Där hade Gotte en fikus med smal stam ( haha det där kunde man kanske tolka fel, eller är det bara jag som är snuskig?). Fikusen hängde lite och Gotte ville att Daniel skulle frisera den lite granna. Daniel blev väldigt upprörd eftersom Gotte hade misshandlat fikusen.
Det hela slutade med att Linnea och gotte bar in fikusen ( som var fastsnörad i en lampa) och bar ut den på altanen och daniel klippte lite granna med en kabelsax. Det blev, fint kanske?

Vi käkade lite solrosfrön och pratade om fesitvalcampingen som skulle sitta fint på Gottes gård. Det utbröt dock en till dispyt angående skötseln av Gottes gräsmatta. Men dom slutade som vänner och vi åkte till stationen för att titta på Kalle när han hade taxikrångel. Åkte hem till Kalle, jag och Linnea löste ett varsit Sudoku. Sen tyckte vi att det var dags att åka hem. Vi skjutsade hem Daniel och började färden mot Falun.

Åkte förbi vägarbetsområdet igen. Lite krångligare den här gången då det stod parkerade lastbilar överallt. När vi klev ur bilen på Linnea gård så ser vi att hela huven är full med asfallt ( för er som inte vet om det är det as svårt att få bort asfallt från en bil) . I ren panik så började vi att stå och skrubba med diskmedel på bilen, det hände nästan ingenting. Efter några timmar så gav vi upp, klippte sönder Linneas mammas rabatt och skrev ett förlåtbrev till mina föräldrar så att jag kunde förbereda dom på det hemska som hade hänt med våran vita ( då var den dock svart) bil. När jag skulle sova såg jag verkligen hur alla grejer jag ville ha flyga iväg. Jag menar, en omlackering är inte särskillt billig har man ju hört. Låg även och funderade på hur verkligen allt hade gått åt helvete i mitt liv sen det nya året började. Skulle till och med lacken drabbas av min otur, mitt oflyt & mina dåliga val?

På morgonen när jag vaknade så bestämde jag mig för att ta tjuren vid hornen och gå över till mamma och pappa. Jag var lite orolig att min pappa skulle ha fått en hjärtattack när han såg hur bilen såg ut. Han hade inte fått det. Jag kom ut, bilen var borta. HJÄLP?! Vem fan snor en bil där lacken är förstörd?! Fast det var pappa som hade tagit den. Som tur var behövdes det ingen omlackering. Istället så fick jag och Linnea leka Jessica Simpsson i Bikiniöverdel och kort kort kjol samtidigt när vi avfettade bilen så att skummet foromrking oss. Vi tvättade den med schampoo för att slutligen vaxa bilen. Nu vet vi hur man gör nästa gång saker och ting går åt helvete.
Nu blänker bilen fint och det är jag glad över. Det kommer dock bli mer cyklning efter den här händelsen.

Kommentarer
Postat av: linnea

jadu prsikan, det här var en resa vi sent kommer att glömma. haha men vi klarade det med lite proffspappa hjälp..:)
sov sött! puss

2007-07-11 @ 00:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0