Chili Con Carnage

Vilket underbart namn på ett spel måste jag bara säga.
Jag är gladare nu än vad jag var igår och tidigare idag. Jag och Mamma hade en lite dispyt om mitt hår.
Jag berättade för henne att jag skulle ha så här mörkt hår till studenten och det gjorde henne gruvligt besviken, vilket i sin tur gjorde mig ledsen. För även om mitt hår är mitt beslut så är det inte kul att gå runt med det märka håret när mamma klämt ur sig att jag är så mycket finare i ljust hår.

Det har varit väldigt mycket åsikter om mitt hår på senaste tiden faktiskt. Alla har en bestämd åsikt om vad som är snyggast. Ljust eller mörkt, vad tycker ni ( a la seriösa bloggare (ni vet hur dom alltid söker komentarer genom att ställa en fråga så folk får lägga sig i)). Men jag har kommit över det, och mamma har sagt att hon tycker att jag är fin i mörkt hår med och " det verkar ju faktiskt vara inne nu", och det kan jag alltid ta som något positivt tror jag.
Jag har genom mina ungdomsår fått uppleva att min mamma är mer modemedveten än mig. Jag har i och för sig aldrig varit särksilt modemedveten utan mest bara haft på det jag personligen tycker är snyggt och sånt jag trivs i. Sen så får det väll bära eller brista. Men på tal om mamma nudå, hon har rotat fram ett skitläcker klänning som hon har använde för 30 år sedan, och till och med jag kan säga att den är alldes rätt i tiden. Kommer säkert nån fin bild på mig i den där klänningen ska ni se. Jag ska iaf skutta runt i den där klänningen hela sommaren efter att jag sytt in den. mamma och jag har samma kropp, bortsett från att hon hade större bröst. Kul. Men jag ska inte klaga.

Idag har jag haft en riktig " jag saknar Linnéa" dag. Det är inte lätt när hon flänger runt i chang mai, och jag sitter sjuk i fotöljen( hur fan stavas det egentligen?!), invirad i mitt duntäcke och glor rakt fram på tv:n som spelar upp Dh avsnitt. När saknaden blev för stor la jag mig i sängen och lyssnade på min playlist som spelade Damien Rice & The knife. Blundade och låtsades att jag låg i Linneas lägenhet med Linnea och snackade skit om killar som är dumma i huvudet, eller skvallarde och var glada över någon ny sparvel som vi raggat upp i veckan. Inte för att vi raggade upp en ny varje vecka, men vi kan väll åtminstone låtsas att det var så för att stärka våra självförtroenden?

Studenten tar död på mig. Jag känner mig jätte stressad över den. Det är så himla mycket som behöver göras, och det blir inte bättre av att Nv-jossanlollojohanna klassen redan har fixat flak och bestämt små saker som att alla ska ha engångskameror runt halsen ( vilket är en väldigt bra idé) och hur dom ska göra med drickan. Allt är klart in i minsta detalj, och vad vet jag? Jag vet ingenting. Jag har inte ens hunnit fixa kläder ( vilket maja gjorde för ca 1 ½ månad sedan). Jag ska verkligen börja leta vita söta klänningar nu.. för jag måste verkligen ha en söt klänning.

Har varit sjuk sen i tisdags nu... börjar verkligen att tröttna på det. Men min bror var så snäll och lånade mig Lost boxen, så jag har iaf något att göra imorgon och på söndag. Det blir förhoppningsvis bra, alla säger ju att Lost säsong 1 är great så jag lär väll lite på alla som har sett den. nej nu ska jag köpa en studentklänning, för jag har hittat den perfekta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0