Red wine and food for free

Bjud mig gärna på en hjärter kung ( ingen antydan till Lasse W, snarare Örs Gubas)så jag får veta hur det smakar. Men bara så ni vet så misstänker jag att jag faktiskt föredrar en klöver 2.
Bara för att det låter som om Hjärter kung är ett högre kort så behöver det inte vara bäst. Klöver 2 kan vara minst lika bra om inte bättre.

Det sker konstiga saker här. Tisdag, Onsdag & Torsdag.

Jag pratade i Telefonen med Linnea idag. Hon blev jagad av flygande saker som var lika stora som hennes tumme. hade jag varit hon hade jag sprungit.  Hon stod kvar. Hon stormtrivs i Thailand medans hennes lillebror stormtrivs med att få intressanta morgonbrev av mig. Varför får aldrig jag intressanta morgonbrev? Jo, jag har så dålig karaktär att jag skulle bli försenad till bussen och missa den.

Blir det Fredag?

Tammy har varit Emo idag. Jag gjorde om henne till Pop bara genom ett litet telfonsamtal. Tänk om jag hade kunnat ha den där inverkan på alla som jag ringde till. Det hade varit mycket roligt. Något annat som hade varit riktigt roligt vore om Emma hade lika stor koll på sin mobil som hennes mobil förtjänar. Om hon inte har det så borde hon inte ha en mobil.

Jag menar, 3 dagar irad?!

Men det dög inte att bara prata med Tammy. Jag ville ta en promenad, Tammy ville till Kupolen. Jag sa: Vem är det som säger att det enda behöver utesluta det andra? Tammy höll fullkommligt med och vi åkte iväg.
Vi traskade runt, kikade, klämde, kände, stönade och smekte... alla kläder vi ville ha.

Vågar jag ens lämna huset?

Men vi köpte inget. Vi lever väldigt snålt den här dagen. Snålare än dom flesta dagarna faktiskt. Så vi åkte hem igen. Lyssnade på en låt. Den var gripande. På ett sorgligt vis tycker Tammy. Jag tycker den mest bara är väldigt gripande. Hon släppte av mig för att åka iväg på dansen. nej, vem sa att det ena behöver utesluta det andra?

Hjälp. Det sker i mitt hus.

Och vad gjorde jag när Tammy hade börjat träna? Jag funderade på att cykla till stan, men nej. För vet ni vad. Det är på tok för kallt för mig att lämna huset. Med den här finnen i pannan så kommer jag garanterad bli utsatt för något konstigt. Ni vet hur det är. Farligt med finnar. Istället för att lämna huset fulade jag ned mig och började att rensa upp på mitt rum.

Ja, faktiskt mitt framför näsan ( även i öra) på mig

Det luktar som om någon jäser något i mitt rum. Ni kanske känner igen den där lukten som säger att här håller någon på att göra vin? Inte? nej. det kanske bara är jag som har ett konstigt luktsinne. Igår kände jag lukten utan snus som höll på att möggla och förmultna på samma gång med en dränkt fimp. Jag gillar att vara täpt i näsan, men jag gillar inte när det släpper.

Varje morgon, dag och kväll.

Mitt rum är nu någolunda städat. Men det var ju inte det som blev gjort endå. Det jag gjorde ikväll var att skapa ett väldigt konstigt blogginlägg som bara jag vet vad det handlar om. Kanske Tammy, Kanske Maja. Eller kanske mest bara jag...


Kommentarer
Postat av: Tammy

Du är fin (:

2007-03-23 @ 17:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0