Tp-kväll i Rättvik

Det var Fredag och det stod mellan utgång eller hemgång.
Jag och Tammy hade haft en väldigt tjejig dag som innebar att leka fotomodell. Det var väll inte direkt våran idé från första början. Tanken i grunden var den att vi skulle fixa en fin liten överaskning till Erks som han skulle få ta med sig när han åkte till Norge. Men idén försvann och ersattes med posande. Vi fick faktiskt till några riktigt snygga pics. Dock någon snygg bild här eller där så kom jag fram till ännu en gång att jag passar faktiskt bäst bakom kameran.

När vi stod där och posade så kom vi på att utgång faktiskt hade varit väldigt roligt. Oscar mutade oss med att bjuda på öl om vi visade upp våran snygga dans. Vi enades om att det var en deal. Det var bara det att vi inte riktigt hade någon snygg dans att visa upp. Våran fotostudio omvandlades snabbt till en danssal där vi började träna in våra snygga moves. Vi har dåligt inflytande på varandra. Så, som vanligt, blev det så att vi gjorde motsattsen till det vi skulle göra. Fast det är inge fel med det, och nu är vi skillade på att få bort killar som klänger på dansgolvet. Tro mig, vi är bäst!

Fast, efter våra dansanta moves så blev vi oerhört trötta. Jag åkte hem och sov, tammy gjorde lite eftersökningar och vi kom fram till att vi inte skulle på krogen på kvällen. Oscar skulle inte heller ut på krogen. Jag och Tammy tänkte så det knakade, besluten haglade ned över oss. Snygg kille ska på etage, ska vi på etage? Snygg kille kan gå på etage imorogn, vi kan gå på etage imorgon? Tammy hade aldrig varit i rättvik, jag trivs i rättvik.
Så efter en hel stor del mycket om och men så slutade det med att jag ringde till Oscar och bjöd in oss själva till Rättvik. Jag tror inte Oscar hade något emot de, utan han lät däremot väldigt glad över att vi ville åka dit.

Jag hoppade in i bilen. Pappa skulle tanka bilen med massor av dunkar för att det var någon viss person  min familj som ännu en gång hade lånat den och inte tankat i dom där små slantarna jag skulle behöva. 2 Dunkar och 15 minuter senare så var jag på väg till Tammy. Vi gjorde en mycket trevlig liten road trip. Vi spanade till och med in hur Bojsen beach ser ut på kvällen. När vi närmade oss rättvik skulle Oscar guida oss till Fyrklövern där Niklas bor. Det gick ju... eeehhhm.. jo ganska så bra. Bara det att jag åkte först förbi där vi skulle svänga in, sen så svängde jag höger när Oscar sa till vänster (men det blev rätt endå) Sen så åkte jag förbi infarten när Oscar sa Nästa, nästa nästa- Vart FAN är du på väg?! Jo man tackar, här försöker man bara följa instruktionerna Nästa, nästa nästa ( fast egentligen var det första). Kom upp på rätt väg, och när det bara var några meter kvar till vårat mål så körde jag fel - Igen.

Men fram kom vi. Tammy hade glatt utbristit innan vi åkte att hon tyckte att vi kunde spela Sällskaps spel. När vi klev in i Niklas stuga så fann vi ett Tp på bordet. Hur kunde dom veta vad vi ville? Dom hade till och med bestämt lag. Tjejerna mot killarna. Jag och Tammy kuggade på en fråga om Britney Spears, men Jordan fixade vi fan!
Oscar var väldigt bekymmrad då han hela tiden först gissade rätt, men endå sa fel svar. Han kunde inte riktigt förstå hur han kunde ha sån otur. Jag tror mest att det berodde på att han saknar kvinnlig intuition. fast det är kanske inte så konstigt?

Efter som varken tjejernas eller killarnas lag var sådär extremt bra på Tp så slutade med att vi körde " först in i mitten och svarar på rätt fråga vinner". Självklart så segrade dom 2 mäst värdiga vinnarna. Tammy och Jag. Vi var helt överlyckliga. Adrenalinet flödade, ungefär lika mycket som under vårat Tp-spelande så kom det en okänd kille ( för mig och Tammy) Som ryckte upp dörren, klampade in och tog en film. Då förstår ni våran adrenalin nivå.

Vi kokade lite kaffe på känn (som blev lite för starkt, tyvärr) och kollade på en film Ken Park. Men när den blev allt för vulgär så övergick vi till att ha lite disco. Discot varade inte så länge för att klockan gjorde oss påmind om att det var tid för oss att bege oss hemmåt. Och det gjorde vi. Vi var trötta. När vi kom hem till Tammy ( där jag för övrigt sov) så länsade vi hennes kök på fett. Upp med chipspåsen - kolorna - kakorna. Sen satt vi och diskuterade och snackade, även bara och stirrade rakt fram ut i hennes rum. Kröp ned under täcket och somnade in, mycket glada.
Vi hade gjort det rätta valet och åkt till Rättvik istället för att gå på Slitage.

 Tammy pekar finger åt mig för att jag är så dålig på Tp

 Oscar tänker mycket och länge för att fatta rätt beslut


 Niklas tittar på Oscar ihopp om att Oscar ska komma på svaret...




Kommentarer
Postat av: Tammy

alltså, fan vilken underbar dag det var :D

2007-03-27 @ 00:01:20
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0