Nisse - en god vän

Idag så dog Nisse. Den enda killar som jag alltid har kunnat lita på.
Det var lite väntat, men det kändes fortfarande inte bra när jag såg han ligga där. Stel.
Han var verkligen jätte död. Just nu ligger han i frysen i en popcorn kartong - för han älskade verkligen popcorn.
Så småningom ska jag gräva ned honom bredvid dom röda rosorna i mammas land. Det kommer bli fint.

Jag har nog aldrig kännt mig såhär ensam någonsin. Under 13.5 år så har jag hunnit vara ensam hemma ett flertar gånger. Men endå inte riktigt ensam hemma. Jag har alltid haft nisse kvittrandes i sin bur. Någon man kunde prata med lite med utan behöva känna sig som ett psyko som pratade med sig själv. Men nu är jag jätte ensam. Jag kommer inte våga sova inatt.

Nisse kommer alltid att finnas kvar, och alla roliga stunder man har haft med honom.
En favorit är ju självklart när han landade i mammas filtallrik ( han kunde inte flyga så bra) och sedan sprang runt på bordet och lämnade fågelfotspår med fil. Eller kanske alla gånger han blev kär i våra tår.
Han var kanske lite konstig den där Nisse. men han var även helt fantastisk.

Kommentarer
Postat av: Em

nej gjorde han? lille nisse:(
(jag kan kanske lätta uppstämningen lite med att erkänna att min första tanke var att det handlade om oscars kompis nisse, men när jag började tänka lite närmare så kom jag på vilken dum tankte jag hade tänkt.) Vi ses snart!

2007-05-11 @ 08:49:23
Postat av: Tammy

may Nisse Rest in peace :/

2007-05-11 @ 12:20:20
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0