2 for 1 is never good

Igår var jag inte svårövertalad. Sarah skrev på skojj till mig och frågade om inte jag skulle med på Harry's. 5 sekunder senare had ejag fixat ett litet förråd i form av öl och plockat fram min nya klänning ur gaderoben. Det vore faktiskt en synd att låta den stanna hemma en onsdag. En och en halvtimme senare påbörjade jag min 10 minuterspromenad till kvarnberget ( som visade sig bli en 30 min promenad). Vi spelade något ölspel och det delades ut klunkar till höger och vänster. Det trillade även ned en shot i magen på mig... motivationen var att det var bra för min hals som är så kass. Vi spelade hmm, fan vad heter det spelet nu igen... man ritar och lagkamraten gissar. Jag och Sarah ägde totalt och tog hem storvinsten. Sen spelade vi det där ölspelet där man hittar på regler och har tummar på borden och dricker och har sig. Mycket givande. Lite mer shot på det och sen kom emma och hämtade oss. Vi traskade in på Harrys och där var det två för en... det bådar inte så gott. Det blev en hel del cider kan jag lova er. Harry's bjöd på trubadur och ingen dans. Jag skulle inte till Etage men jag var ju bara så sugen på att dansa så jag hamnade där endå. Maja med. Sarah var duktig och traskade hem.

Inne på Etage slank det ned lite mer cider och jag tyckte det var en bra idé att fylleringa och skälla ut. Maja höll med ( hon vågade väll inte göra så mycket annat eftersom jag hade praktiskt taget redan bestämt mig för att ringa). Visst ringde jag och inledde samtalet väldigt fint med att berätta att jag var arg. Jag berättade varför och fick svar jag ville ha. Men jag är ju inte så mycket för det där med att skälla ut folk på telefonen så jag började istället babbla om allt från mitt jobb i sälen till hur duktig jag är på att laga mat. Väldigt bra jobbat. Det fyllesnöjjet drog bara 80 kronor från mobilen. När jag hade lagt ned det där med telefoner så hittade jag och Majsan Hans och Prim. Prim var lite ledsen för att jag inte hade min andra klänning på mig. Jag berättade att jag tyckte att min klänning jag hade på mig igår var minst lika söt. Han höll med om att den var söt men att den andra var sötare. jag har ingen aning om hur länge vi stod och babblade på angående min söta klänning. Sen traskade vi in mot baren. Jag tappade min snusdosa, men det insåg jag inte föräns jag såg den ligga uppdelad i 3 delar runt om kring baren. Typiskt!
När klockan var halv två tyckte hans att det passade sig bra med att bjuda oss alla på en varsin Jäger.  Jäger slog slint på mig och jag kommer inte ihåg hur jag tog mig ut från etage ( bara att jag var jätte lycklig när jag lämnade in min lapp i gaderoben) jag kommer ihåg att jag hittar en gurka på min cheeseburgare ( jag blev ledsen för jag trodde att dom hade slutat med det) en viss fråga bakom kristineskolan, ett pingisbord och en boll på golvet. Sängen.

idag vaknade jag upp och hade panik för att jag hade tappat bort majsan. Jag hade faktiskt lovat Majsan att vi skulle gå hem tillsammans och att jag skulle sova med henne. Lyckligtsvis visade det sig att jag faktiskt hade gått hem med maja och sovit med maja. Tack och lov. När vi hade samlat våra krafter så tog Jag, Hans & Prim oss ned på American Pizza place och skulle käka lite bufé. Jag fick i mig 2 bitar sen var jag mätt. Men det var det ju lått värt.
Jag trampade mig hemmåt på min cykel och sen bänkade jag mig framför datorn. precis så som det ska vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0