Hejdå Tammy

Igår var det dags för Tammy's hejdå fest som blev en mycket trevlig tillställning. Vi var ett helt gäng som samlade oss i Tammy's kök för att spraka igång kvällen. Tammy gjorde det smidigt genom att förstöra hennes kök. nej det gjorde hon inte, men det lät nästan som det när hon skulle fram med mixern och alla grejer. Hon och mirre hade nämligen dukat upp med alla möjliga sorters goda spritflaskor så att dom kunde dricka 1 klassiga drinkar. Själv nöjde jag mig med aqua tini, kvällen till ära. Det ramlade in mer folk och vi slog oss ned i sofforna. Jag drabbades av ett hysteriskt skrattanfall när jag skulle gå på toaletten. Det fortsatte när jag träffade tammy på altanen, när jag blev skrämd av emma och nästa gång jag skulle gå ut till altanen och snubblade på en sladd. Det är nästan så att jag har träningsvärk i magen av allt skrattande. Efter att alla fått i sig lite alkohol så började vi att leka "Djurleken". Jag var Ko (händer vid huvudet och låta muu). Djurleken fungerade väldigt bra tills alla fick i sig mera alkohol och ingen hängde med i svängarna. Då övergick vi till att spela ölspel med kortlek men la även ned det efter ett tag när folket började få slut på dricka. Gray hade med sig Twister från England som jag ägde totalt i. Jag var mycket nöjd. Mirre var helt klart sämst och Tammy var väll inte heller någon stjärna precis haha.
Klockan tio traskade vi iväg till bussen.

Emma stoppade upp sitt Lipsyl i näsan för hon hade skavsår
strax därefter lånade Tammy hennes lipsyl.

Vi sjöng lite glada sånger och skyndade oss in på etage för att hinna med Happy Hour ( fick självklart lov att sjunga lite på "Happy Hour" med Tammy på vägen till etage). Vi slängde in jackorna i gaderoben och skyndade oss till baren. Hmm så mycket Happy Hour var det väll inte.. det var bara lite smånedsatt pris. Vi dansade på lilla dansgolvet men när det kom en dålig låt tyckte jag att vi skulle byta till det stora. Jag ocg Isabell tog täten och tokdansade in på det stora tomma dansgolvet för att några sekunder senare inse att vi faktiskt saknade resten av våran grupp. Vi kände oss lite halvdumma och sprang iväg för att hitta dom andra. När vi var några stycken kunde vi dra igång dansgolvet och innan vi riktigt visste ordet av det hade Etage fyllt med massor av människor.
Jag babblade på och var med om mycket konstiga saker. Ett toalettbråk bland annat där jag blev indragen på en toalett av 2 tjejer som bråkade. Jag avstyrde deras lilla bråk när jag tyckte att det blev för våldsamt genom att säga: ursäkta, men från det ena till det andra, vilka fina örhängen du har.
Det lilla meningen gjorde susen och alla blev vänner igen och jag kunde traska ut på dansgolvet utan en skroma för att dansa vidare. hamnade i en ny situation och lärde mig ett nytt uttryck. Fast det var inte så kul så jag kände att det var nog dags att bege mig utåt från händelsernas centrum - etage.
det var världens längsta kö men ut kom jag och Majsan tillsist. Hon försökte tvinga med mig på engelska för att ta en sista cider för kvällen. Jag avböjde. Istället fylleringde jag lite. Det är nog min nya grej.
Hittade isabell som hängde med Daniel och Albin. Vi gick och käkade lite. Jag ville ha en cheeseburgare men mitt kort ville itne fungera ( jag trodde att det var slut på pengar.. det är ju fint, att man har så lite pengar på kortet när det är löningshelg så man inte ens har råd att köpa en cheeseburgare) men emma räddade mig med sitt fungerande kort. Efter det träffade jag och isabell på Per som sedan såg till att vi kom hem i en taxi.
Det var helt klart en lyckad kväll, bortsett från dramatiken.

Kommentarer
Postat av: Tammy

Men fy fan vad äckliga ni är!! hahahaha och TACK för en helt fantastisk kväll

2007-10-28 @ 21:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0