is it guinness time?

Tammy skrev på skämt i tisdags på msn att vi kanske skulle kunna flytta till Dublin. Det skulle kvinnan ha aldrig gjort för att innan jag visste ordet av det var det mitt hjärta som slog i 120 och jag hade under loppet av några skeunder fått upp sidorna som både Daft och Jobs. Tankarna i mitt huvud började virvla runt och jag insåg att Tammy's Dublin idé faktiskt var bra. Vi bestämde oss för att Onsdagskvällen skulle bli kvällen vi skulle ha ett krismöte. Krismöte. Ni hör hur seriöst det låter?
När klockan var slagen 21.35 ramlade Tammy in i vårat hus ( jag var i full gång med att riva upp gamla sår och skriva in gamla sms i min sms-dagbok). Vi började kirsmötet med att upptäcka att Tammy hade köpt chips. Perfekt till ett krismöte, eller till backgammonspel. Vårat val hamnade på backgammon. Vi spelade lite, sen insåg vi att vi behövde coca cola. Om vi åkte skulle vi hinna till City Gross. Men, nu var det så att vi var hemma hos mig. Jag kunde stolt vis aupp Tammy vårat lila förråd av 25 chockladkakor och lite coca cola. Vi plockade på oss det vi ville ha och slog oss ned i min säng med Backgammon för att frossa. Efter en stunds frossande frågade jag Tammy: Såg du vad mycket jobb det finns i Dublin. Ja det hade kvinnan mycket riktigt sett.
Vi började att skriva upp listor  ( om lucy skulle läsa det här skulle hon ha börjat garva och tänkte " har inte malin släppt det där med listor än?!") över för och nackdelar med olika ställen att bo på.
Här nedför ser ni hur det gick:

DUBLIN
+
Vi lär oss prata bättre Engelska
+ Lätt att få jobb
+ Bra uteliv
+ 18 år på sprit i affärerna
+ Vi kommer vara snyggare än dom flesta
+ Billig kollektivtrafik
+ Kollektivboende
+ VIP behandling
+ Snygga kläder
+ Billiga och snygga underkläder
+ Starbucks x2
+ Fin omgivning
+ Platt-tång på krogen
+ Ej systembolag
+ Billigt att åka hem
+ Man får dricka på söndagarna
 
- Dyra hyror
- Bristvara på snygga killar
- Kollektivboende
- Vädret
- inte så mycket bra mat
- Dyr tobak
- Finns inge snus




OSLO
+ Erkz ( om inte han lämnar Oslo)
+ Bra lön
+ Fin stad
+ Stor stad
+ trevliga människor

- Dyra hyror
- Dyr mat
- Dyr sprit
- Dyr Tobak
- Dyrt att gå ut
- Alla svenska
- Alla från Falun

Ungefär där slutade vi med att skriva upp fler allternativ och istället söka boende i Dublin. Dublin hade många fler fördelar än Oslo. Fast, nu är ju inget helt bestämt och Tammy har 2 veckor kvar på jobbet. men jag kommer bearbete kvinnan hårrrt ( med tysk/rysk brytning) för att få åka tillbaka till Dublin. Dublin, en stad där man ser bakfulla människor vandra runt varje dag. Då slipper vi skämmas för att det alltid känns som om vi är dom enda.

När klockan blev ganska mycket kröp vi ned i sängen och roade oss åt att säga
Håårrrt ( med tysk/rysk brytning), falukorv(på dalmål), prinskorv(på dalmål), Eller? ( med den specilla tonen) det vet du (på det enda sättet det går att säga det). Det är nästan så att jag har lite träningsvärk i magen efter gårdagen. Sen började vi sjunga Jimmy...... aaaatja! Eller Jimmy..... aaaschaa! Sen kom vi på att man faktiskt kunde byta ut Jimmy till nästan vilket namn man ville. När vi tröttnade på att sjunga så övergick vi till att smida små små planer.
Jag gillade lakansplanen ( alltså när man hade ett på huvudet), eller militärplanen eller sexig FBI agent. Tammy berättade för mig att om vi verkligen skulle genomföra planen skulle vi få tillbaka allt pga av Karma. Dte trodde inte jag, men det är kanske inte värt att riskera med tanke på att Tammy skulle börja grina om det hände henne.

Nu ska jag klä på mig kläder innan mamma kommer hem och göra en brasa så att inte alla behöver lida av att jag sov med fönstret öppet inatt. Tammy har redan lidigt nog av det. Och föresten, om det är någon som har nå mer att lägga till på våra listor så är det fritt fram att komma med förslag.

Kommentarer
Postat av: Tammy

Dublins fördelar är ju klart övervägande! Det bästa plus-et är att vi kan supa obekymrat på söndagar :D aaaahja!

2007-10-11 @ 15:05:54
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0