Tisdagskul i Rättvik har blivit ersatt med Söndagskul i Öja

Jag undrar varför jag förut alltid tjatade om att söndagar var så jävla tråkiga och depprisiva. På senaste tiden är det söndagarna som har varit något utav min favoritdag. Väldigt ofta på söndagarna så brukar jag och Tammy gå en promenad och bli pepp. Igår var det inget undantag. Tammy kom hit och vi tog en promenad i regnet. Tammy såg oerhört löjlig ut i en lång, låång svart regnkappa + en reflexväst som jag hade tvingat på henne. Pappa ville ta kort när Tammy kom tillbaka så vi kunde lägga upp bilden i tidningen när hon fyller 20. Tyvärr glömde vi ta bilden.
På promenaden pratade vi igenom våran helg och uppdaterade varandra om vad som hade hänt sen sist vi såg. Tro mig, det händer så mycket i våra liv att man behöver en timmes promenad för att diskutera igenom allt.
Efter promenaden så enades vi om att i väntan på ett sms ska vi titta på Sunes Jul. Tammy blev kär i Sune. Sune är grymt underskattat. Håkan är inte så dum han heller. "Jag ska skvallra till facket" jag och Tammy drog lära av Sunes flickvän sofie - Man måste faktiskt prata också.

När klockan egentligen borde vara för mycket så kom Sms'et och jag och min vapendragare tog lilla tiny winy bilen i spöregnet bort mot Rättvik. Och sen ännu längre bort.
Vi åkte till, ni vet, "han som sitter i  huset är nere vid stranden  och lockar med en brasa" ( Får hunden plats i hundklojan, 3 september). Efter den regning färden (tro mig, jag fick en vattendroppe på mig) med disco i bilen så anlände vi tillsist i Öja. Jonas blev överlycklig när vi kom ( det berodde nog på att han trodde att dom två spelen jag hade i handen var en platta med starköl). Vi drog igång med Tp spelandet och våra planer om att åka hem mitt i natten krossades när Jonas sa: Vill ni ha något att dricka? Sprit, vin eller öl?
En titt på Tammy och sen var det bestämt att vi ska stanna kvar i Öja över natta. Igår kväll fick Tp en ny innebörd. Varje gång man svarar rätt på en Plupp-fråga fick man ta sig en shot av typen Vodka raspberry. Den kände soch behövdes sköljas ned med några öl. Johan hade stora problem med vad gul heter på spanska ( trots att han har läst spanska i skolan + att han har en släkting i spanien). Jonas fick x - antal frågor om berg, för det tyckte han var så roligt. Vi sköt lite luftgevär och levde primitivt ( toaletten var trasig). Tammy söps under bordet ( eller så letade hon bara efter tärningen som råkade hamna under soffan). 

När vi började bli lite trött och vi inte riktigt lyckades fylla på våra pjäser med pluppar bestämde vi att vi skulle köra Först till tre.
Självklart vann jag och tammy. Men det var ju faktiskt väldigt väntat. Satt ute och snackade lite och när Jonas tyckte jag borde hyra globen för min möhippa så tyckte jag att han skulle strippa på min möhippa.Det tyckte inte han, men det kommer han bli tvungen att göra endå. Jonas tappade byxorna vilket Tammy tyckte var hysteriskt roligt ( när han gifter sig ska han få ett skärp i brölloppspresent). sen var det god natt.


Kommentarer
Postat av: Tammy. t

haha underbart inlägg.

2007-10-01 @ 19:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0