me like

det är skumt att man kan ha en så stor familj som ahléns familjen. Jag tror inte att det bara är jag som inte kan namnen på alla, men man vet nästan allt om alla, så länge det handlar om vad dom gjorde senaste festen, vart dom sov och vem dom hookade med. Regeln är - Hooka aldrig med någon inom familjen. Alla vet om det, men det flesta vet även om att regler är till för att brytas.
Det är söndag, vilket betyder egentligen den stora utgångsdagen ( fan Tammy., du skulle älska att bo här, söndagar, det säger väll allt?!), så förra söndagen samlades det största delarna av Ahléns familjen i Blåastugan. det var lite stelt till en början, men precis som vanligt så brukar dom problemen lösas med alkohol. å Hc raggades det hej villt och den där stela känslan var som bortblåst. Någon ( nämner inga namn) blev upphånglade mot staketet, någon fick ihop det med tempo-killen och det hånglades till höger och vänster. på måndagen så hade Lyktan-familjen Bastu-kväll hemma hos Johanna. johanna bor själv i ett jäötte fint hus med världens coolaste dusch. Jag är helt faschinerad över den där duschen. den hade inbyggd telefon!! Och massa knappar, jag somt yckte att Tammy's dusch var cool. Jag kan berätta för er att Tammy's rymddusch bleknade till Johannas super-spaceade rymddusch med porrbelysning och ånga. wow. Jag hade mitt supersexiga underställ och sprang runt i det och raggade kockar. Nu vill alla ha ett randigt underställ. alla har hört om mitt snygga underställ. På tisdagen samlades vi åter igen hemma hos Johanna och drack och snackade. Vi har så trevligt där. Johanna håller på att bli galen på kuben som Johan löser på 1 minut och 48 sek. Nu snackar vi alltså om en sån där kubv med rutor i olika färger och man ska få alla sidor att vara en och samma färg. det snackas mycket porr. Porrpetra är avensjuk på lyktankockarna för att dom har en porrkanal ( tyvärr är den kinesisk så om man ska se riktigt bra måste man stå upp o ned). Hovmästarmalin har lagt beslag på Lammkötts-gustav. Onsdagen ägnade jag och Petra oss åt att åka på roadtrip. det gjorde vi även på fredagen. Vi är så duktiga på att köra bil. Speciellt i dåligt väglag. Vi kommer vara kungar på att köra bil i vinterväglag när vi kommer hem.
Fredagen var det jobb som gällde, på Bistron., Jag ville att dom skulle felbonga en glass med chockladsås åt mig, men dom är så jäkla seriösa där nere på bistron. PP har fått sparken, det var ju faktiskt bara en tidsfråga. Men han försöker få det att låta som att han iaf bara hade planerat att vara kvar över jullovet ( hmm varför söker du nu ny ajobb i sälen?) Lördagen så blev det en lugn tillställning för min del, Tacos och mys hemma hos Johanna. Sen drog jag vidare för jag ville absolut inte missa slutet på sagan om ringen 3 och slutet på Rocky 4a och inte ha på duschen i onödan ( nej gustav, duschen var på för att det var faktiskt någon som duschade i den). Petra, Johan och Daniel hade dock sina egna äventyr..... Daniel backade ned i diket ( det hade faktiskt snöat 3 dm) så dom fick ringa Gustav ( som inte var med för han behövde sova för han skulle upp o jobba) så han fick komma och hämta dom. Gustav i sin tur trodde att dom var hemma hos oss så han höll på att köra fast utanför vårat hus.
Påminn mig om att dom aldrig ska få låna min bil. Den dras lite mot dikena.
Ikväll, som jag sa innan är det utgångs-kväll, men jag är lite sjuk så jag ska faktiskt bara klämma i mig chips och dipp och börja ladda om för onsdagens färd hem mot falun och en kaffekurs på engelska på Tisdag. på min lediga dag. yes. nejdå, det ska faktiskt bli kul.
Btw var jag nyss inne på emma's blogg och kikade på hennes fina bilder från där hon bor, som en liten kontrast ska jag på onsdag lägga upp bilder på hur jag bor. Det blir bra det.

Och för er som inte riktigt hunnit notera det, jag trivs hur bra som helst här uppe. Det är jätte bra, bortsett från att det inte går att köpa så mycket saker som man vill och alla pengar hamnar hur man än vrider och vänder på det på alkohol och man blir typ alkolist av att bo här. Jag var så stolt idag över att jag tagit en vit vecka,för jag hade minsann inte druckit sen i söndags... sen funderade jag lite och insåg att jag faktiskt var full i måndags, tisdag ocgh onsdags oxå.. så det var mest 3 kvällar nykter. Men jag ska bättra mig. annars  blir petra ledsen, hon måste få någon som gåt ut med henne.

Om ni tyckte att det här inlägget inte vvar så ihop hängande så skyller jag på Petra för hon babblar lite mycket och jag måste göra två saker samtidiigt. det går inte så bra alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0