det blev en bakfylleordbomb

Ni har väll alla hört det där med " bättre en rövaren i poolen än en polare i röven"? Finns antagligen ingen som lyckas missa den ordvitsen. Jag var väldigt inne på dom där ordvitsarna en gånd i tiden, i samma veva som dom där historien med dom två älgarna som var ute och flög och den ena hörde inte vad den andra sa för att han hade en bulle i ögat. Otroligt välgjord och rolig historia faktiskt. Ni kan bara inte ha missat den. Det var dock inte det jag skulle komma till. Igår var det lördag, och jag skulle ut med petter. Vi satt och förfestade i hans och Jonny's lägenhet som var väldigt fin. Eller jo, den var väldigt fin och inredningen var väldigt fin, det var bara det att dom inte hade fått iordning det riktigt än. Av någon anledning kom vi in på ordvitsen " bättre en rövare i poolen än en polare i röven" ( nog för att det säkert finns folk som skulle vilja att den var tvärt om) och då skulle jag dela med mig av den bästa av allihopa till Petter:

Bättre en hängmatta i parken än hängpattar på marken 

Mmm juste. Dom som är smartare än jag ser att den inge fungerar på en gång. För mig har det tagit 6 år att inse att den inte är korrekt. Så i samma veva som jag sagt den till Petter och jag skulle börja skratta så insåg jag till min förfäran att den inte var korrekt. och jag repeterar, jag insåg att den inte var korrekt. Den fungerade inte. Jag var ledsen en stund, men blev genas gladare när jag hittade deras långa skoho'n ( malin hera's a who!) och kunde dra min fina käppteori. En käpp ger makt. Det är sant. Om du inte tror mig, ta en pinne, ca 1 m lång. Håll den framför dig. Feel the power.  nej men skämt å sido.  Om du har en vän i närheten, peka på den med pinnen/käppen ungefär som om du säger till den att göra något. Sen pekar du på personen utan en pinne/käpp, känner du någon skillnad? Och sen den här grejen att peka med en pinne eller käpp på saker... det känns väldigt bra. Dessutom är den bra att skydda sig med. Jag ljuger faktiskt inte. prova om du inte tror mig.

Varför skulle annars alla trollkarlar ha en käpp eller pinne.
Se bara på Gandalf hur han flänger runt med sin käpp, Harry Potter med sin pinne.
Kungar och Snoop brukar oxå ha en käpp.
En käpp ger makt så är det bara.


Men tillbaka till gårdagen. Som jag egentligen inte har sådär överdrivet mycket att berätta om. när jag och petter skulle cykla iväg så började de regna. så vi öppnade en varsin alkoläsk som skulle smaka vattenmelon men smakade rakt av gummi. Gummi som i rubber som i kondom. Det smakade inte bra.  J amen tänk er själva att smälta ned kondomer till flytande vätska och sen dricka det. precis. iuck. inte juck. iiiuck. Regnet gav sig och jag och petter cyklade in mot staden. utan några missöden. Cash is king sa vi och petter tog ut pengar. Vi fick gå före massa tjejer som var yngre i bankomatkön för att man fick bara ta ut 500 lappar. Pengar är inget problem sa petter och printade ut 500:ingar som om det vore 100:ingar. In på rådhusgården och jag följde min kvinnliga instinkt med att springa på  toaletten på en gång. Han dock byta lite ord med Gyller som hade börjat snusa. Baaad boy baaad boy. usch och fy, hur kan du vara så äcklig och snusa sa jag och slog honom i huvudet med ett nikotinplåster.

I baren hittade jag Albin.
Jag önskar att alla kunde bete sig som albin när dom träffar mig.

Jag repeterar:
Jag önskar att alla kunde bete sig som albin när dom träffar mig.


Han blev fullkomligen överlycklig och hoppade och kramades och avslöjade att det kan bli en ledig plats på hans jobb snart. Me söka jobb. yes yes för annars måste jag agera arbetsbefriad hela hösten och spela backgammon konstant och det orkar jag inte med. i need money.  Hittade på Markus och sen när jag skulle återvända till min kamrat Petter så hittade han på markus och micke, så resten av kvällen så satt vi på rad. Malin, petter, micke & markus och pratade. Men eftersom petter och micke pratade mest med varandra så bytte jag plats så att vi inte behövde sträcka oss kors och tvärs för att ha konversationer. Jag fick åter igen berätta om min käpp-teori och alla blev väldigt imponerade över hur smart jag är som kommit på det, eller hur lite jag har att göra på fritiden så att jag kan komma på teorin. Det blev prat om romantiska filmer och om romantiken var död (satc). En spännande kväll med andra ord och sen började det att spöregna och musiken tog slut, så vi gick ut. Jag började att styra stegen mot macdonken men petter hade annat på tankarna.

In på marakesh och stå i kö. Jag blev glad och beställde en kebabrulle. Jag fick en stor tallrik och ett glas av glas. Tallirken ställde jag där, men glaset med mitt vatten kunde jag inte riktigt lämna ifrån mig. Eftersom det var väldigt trångt där inne så traskade jag ut och pratade med Peter, och sen glad jag vidare mot macdonken och träffade på oskar, fortfarande med glaset av glas i handen.. Sen sa jag kanske 10 gånger till honom, Jobbar inte du? han svarade lite tålmodigt att han började klockan 12.00 dagen efter. Jag var nöjd i 2 min sen så frågade jag igen " jobbar inte du?". Jag drev min kampanj om att natt bada men den nekades och slogs igen. Var det bristen på handdukar eller var det för att dte spöregnade. Jag behövde iaf inte bada, för jag insåg att tiden var knapp och att det faktiskt var dags att cykla hem, fortfarande med glaset av gla si handen. I spöregn. Jag var dyngsur när jag kröp ned i min underbara varma säng, fortfarande med glaset av glas i handen. och som vanligt har jag inte mått allt för bra idag. Tammy fick alla detaljer, men jag tänker nog inte dela med mig om dom till allmänheten. Men johanna, om du läser det här, så har det varit lite som dagen då jag satt i omklädningsrummet i fosterställning på jobbet och sa att jag aldrig skulle dricka igen. Något åt det hållet var det.

och... jag när jag vaknade upptäckte jag att jag fortfarande hade glaset av glas i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0