same same but different

Eftersom mitt konto har blivit dumt i huvudet så flaggas det för flytt, fungerar när jag inte har lust att skriva utan bara kolla om det fungerar, och sen när jag har något vettigt att skriva så flaggas det på nytt och jag måste byta lösenord igen.
Och nu hade jag egentligen inte alls någon lust i hela kroppen att skriva, men eftersom jag lyckades komma in på bloggen så känns det nästan som om att det är lika bra att dra några rader om vad som sker och händer i mitt liv. Känns som om jag lär börja hålla den här bloggen lite uppdaterad eftersom folk är allmänt förvirrade om vart jag är och vad jag gör

Heter: Malin ( bor och jobbar i Falun)
Pojkvän: Staffan ( Bor och jobbar i båstad)
Jobbar: Ericsson
Är: Fetare än förra året
Saknar: Tammy som har flyttat till Oslo
Fritid: På tok för mycket fritid. Har inte ett skit att göra på fritiden förutom att sova ( vilket jag gör på helt fel tider) så jag hade föredragit att jobba 15 timmar om dygnet.


Sådär ja. Lite mer klarhet kanske?
Jag fyllde iallafall 20 är någon måndag, om det var förra tror jag möjligtvis att det var. Lät födelsedagen passera ganska obemärkt tycker jag. Käkade väll lite mat och åt mycket tårta men mer än så var det väll inte. Dagen efter det skulle jag göra det jag längtat efter så länge. Traska runt på systembolaget och fundera i evigheter vad jag skulle köpa för något eftersom jag äntligen fick gå runt för mig själv och lyfta läsa och fundera.
Det blev dock inte alls så mycket att lyftandet och tänkandet och läsande och funderandet som jag hade tänkt mig. Istället blev jag akut kissnödig och sprang mig igenom systembolaget och kunde inte riktigt komma underfund med om jag behövde 1 påse eller 2 påsar. Jag inhandlade dock något som jag inte införskaffat ( täntke skriva handlat, men det är väl helt fel ord i det här sammanhanget) mig förut. En Aivy tutti frutti. Fanns dock bara tillfälligt på systembolaget så det kanske är därför.... eller? Jag dricker ju inte sådär mycket sprit så det är egentligen helt bortkastade pengar, men jag ville bara lukta på den, och det var ju inte direkt som på kicks där man kan spraya med parfymflaskorna för att få en uppfattning om hur det luktar. Det bästa hade ju varit med smakprov när det handlar om så mycket pengar.
Vadå, City gross har faktiskt smakprov på bra mycket billigare grejer, och sprit, det är dyrt de. Vem vill slänge ned 250 spänn på en flaska med något som kanske smakar piss? jag gjorde det iallafall och har inte smakat än. Den luktar dock gott så den blir nog bra till att beblanda drinkar med.

Sen så har jag ett tillkännagivade att komma med. Jag har fortfarande inte varit på etage sen jag kom hem från Sälen. Nope. Med andra ord har jag inte varit på etage sedan december 2007. Det rycktas dock om att det är massa folk som är födda på ett annat årtionde där mot vad jag brukar vara van vid. Jag har i och för sig inte varit ute någon annanstans i flaun heller sedan 17 maj då jag tog mig ett rejält fylleslag på rådhuskällaren. Anledningen: Folk i Falun är bangare. Så är det bara.  Ingen orkar, det är fullt, pengarna är slut, jobba osv. Listan kan bli lång. Om jag inte kommit ut på krogen den 12 Juli tänker jag ta till drastiska årtgärder - vilket kan vara att ringa till folk jag inte känner och tvinga på dom mitt sällskap för en kväll, eller att helt enkelt gå ut ensam och hoppas på att man träffar någon ute. Egentligen är väll det de mest normala eftersom när man är på krogen så tappar man alltid iaf bort alla man kom dit med.

Sen har jag en till grej att berätta för er. Jag har faktiskt inte sett en enda match från fotbolls em. Inte för att jag hatar fotboll utan för att jag inte vill sitta hemma i en tv soffa och titta på fotboll utan för att om jag ska titta på fotboll ska det vara ute på krogen med massa folk runt mig. men det lilla problemet som jag nämnde i förra stycker så har det inte blivit något av det.

Skolavslutningar har det hunnit vara. För mig innebar det mest att skära mig på tejp, misslyckas i mitt hår och åka runt och säga grattis till folk för att slutligen inte komma ut på krogen utan istället ligga vaken i min säng tills 6 på morgonen eftersom jag hade jobbat natt natten innan och hade det omöjligt att somna, trots att jag var full.

Midsommarafton var det här i fredags... en trevlig kväll hemma hos Lovisa. Måste dock säga att kvällens stora höjdounkt var att Tammy och fredrik hade kommit dit från Oslo. Tack gode gud.

Såååå.... med andra ord har det inte hännt så mycket nytt. Jag är hemma i Falun och jag är bittrare än någonsin. jepp jepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0