Fäst vid dig

Det är snö. Mycket snö utanför här. Det har det i och för sig varit sen jag kom upp hit i december. Det är bara det att ibland, ganska ofta så glömmer jag bort att det är ca 1.5 meter snö utanför fönstret. Ibland glömmer jag bort hur fint det är här uppe. Idag när jag skulle låsa dörrarna till lyktan var klockan 16.30. Solen sken fortfarande och det var sikt bor till fina fina trysil. Just då slog det hur fint det är. Det är synd att man inte hinner njuta så mycket av allt det fina när man jobbar här uppe. Man njuter mer av sälen om man bara är här en vecka. Då hinner man ta sig ut i backen, åka längd, festa, käka ute och allt annat man vill göra. Nu är det mer, festa en, två, tre eller fyra dagar i veckan ( beroende på ekonomi och ork) åka i backen 1 gång i månaden och längd 1 gång i månaden. Kul. Fast å andra sidan är jag inte bitter av att vara här, jag trivs väldigt bra. Jag vill inte att den här säsongen ska ta slut. Jag har sagt det förut, och jag menar det verkligen, Ser inte alls fram emot att komma hem till Falun och jobba på som förra sommaren. Men men, vad ska man göra, jag vill ju faktiskt till Australien och hälsa på emma den saknade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0