Falun ær stort

Det finns något som jag har hængt upp mig lite på sen nær jag flyttade.
Om man ær hemma i sverige och berættar før någon i kanske skåne att man kommer ifrån Falun brukar folk kunna koppla Falu korv och sen tar det stop. Ungefær " Va, finns det en stad som heter Falun??!"
Sedan nær man læmnar landet och berættar att man kommer från Falun sæger det flesta
- AAAaaah Vinterstaden!
- Aaahhh hopbackar
- Aaaah skidspelen
- Aaah folkmusikens huvudstad ( med syftning på Falu folkmusik festival)
- Aaah Falu korven
Ja. Hær ser vi nu att falu korven kom længst ned på aah Falun listan. Det flesta kan æven beskriva vægen till Falun och har varit dær och turistat. Och igår så sa lastbilsgubben ( som pratade konstant om falu folkmusik festival som han hade varit på før længe længe sedan) att Falun var trots allt en ganska stor stad pga den stora folkmusik festivalen.
Ja, han kanske lær ta ett nytt besøk i falun och hur det egentligen ligger till dær.


Kommentarer
Postat av: Linnea

ahh..man minns det där. "oh ja, skistaden!" och även "mördarbacken".Knappt jag vet va mördarbacken är! norrmän är tokar!

2008-10-30 @ 20:13:27
URL: http://linneayeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0