Det där med alkohol och göteborg

Jag tror att jag måste sluta vara full så ofta. Kanske begränsa det till ytterst få gånge ri månaden och jag kanske borde börja ta det lite lugnare i mitt liv ( hur man nu ska kunna ta det lugnare när man är arbetslös och spenderar minst 1 timme om dagen på spindelharpan). Anledningen till att jag kommit på dessa tankar är att jag börjar få svårt att hålla mitt minne på rätt plats. Alldels nyss fick jag för mig att jag träffade Agnes på sticky fingers i göteborg. Gjorde jag det? Eller var det kanske i Onsdags på etage jag träffade henne, eller var det på harrys? En annan anledning till att jag borde sluta festa är att jag inte riktigt håller koll på vad jag gör. Som i lördags, strax efter 3 på natten letar jag efter spårvagn nummer 1 när jag egentligen ska åka med spårvagn nummer 5. Jag strosar runt, inser att brunnparken inte alls var där jag trodde att den var och är just i det ögonblicket Full, blöt av öl och vilse i en stad som göteborg. Inte alls bra. Jag hade varit ett väldigt lätt mål för jack the ripper. Jag har tappat mitt ansvar över mig själv och har så pass höga tankar om mig själv att jag tror, att om någon läskig människa skulle komma och göra mig illa, så skulle jag kunna skrämma iväg den eller spöa ned den. det där med högt självförtroende brukar komma på fyllan.
nej ( slår näven i bordet) hädan efter ska jag ta det lugnt. Alltså efter kalaset jag ska på på lördag.

I helgen har jag iallfal varit i göteborg. Jag har hunnit med ofattbart mycket. Kom ned på fredag eftermiddag. Så fort jag hittat brors lägenhet så traskade jag till Liseberg där jag mötte Sarah, Lina och Stefan. Åkte alla läskiga karuseller och avslutade med den absolut läskigaste. Flume ride. Jag fick sitta längst fram och bli mest blöt. Nice. Planen var den att vi skulle ta oss ut på kvällen, men efter att ha rensat lungorna några timmar på liseberg så var vi alla lite trötta och bestämde oss för att ta utgången en annan kväll. Jag traskade hem och hämtade lite sovgrejer för att sedan ta mig ut till Jonas där han hade en stooor bäddsoffa väntandes på mig.
Vaknade upp och det var fint väder. Tog mig ned till stan för lite shopping med mamma. Inhandlade inte så mycket prylar, men det blev dyrt ändå. En jätte fin svart klänning för den kommande glamourkvällen ( när nu den skulle bli av). Insåg sedan att den bara var en snyggare variant av min gamla balklänning. Köpte mig en kjol och ett linne och sedan ett par stövlar. Mycket trevligt.
På kvällen så blev det middag och jag tog mig efter den ut till Sarah. Tittade på deras mysiga lägenhet och drack lite alkohol. Åkte in till stan och dansade sedan runt på Sticky fingers. Väldigt trevligt det där stället. Dom hade till och med öppet till 5 på morgonen. Men ansvarsfull som jag är så traskade jag redan ut klockan 3 på natten. Frågade vakterna om Spårvagn 1 till hisningen. Dom såg ganska förvirrade ut. Det var inte föräns dagen efter jag kom på varför, det finns ingen spårvagn 1 mot hisingen. Hittade en hållplats där det skulle ta 24 min innan spårvagn 6 skulle komma. Det var lite för lång tid för  mig. Och det var ungefär där jag gick vilse. Brunnsparken låg inte bara runt hörnet.
Men eftersom jag är indipendent woman så klarade jag mig själv och när jag kom nära något som jag tror var Brunnsparken såg jag en spårvagn 5 komma. kutade som en iller och hann med spårvagnen. Bra mycket bra.
Och på något vänster så lyckades jag vakna upp precis som vanligt, precis där jag skulle vakna upp.

Kommentarer
Postat av: johanna

haha bra där independent woman!

förresten så frågade jag staffan varför man kommenterar en bild med "not anymore". svaret blev: jag kan..



okej?

Puss

2008-09-03 @ 22:32:44
URL: http://yohannaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0